Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Finns det någon slags "kvalitetsmärkning" för equiterapeuter och liknande behandlare? Någon viss utbildning, diplomering, intyg som man...
Svar
3
· Visningar
1 154
Senast: hubinette
·
Hästvård Det är vad "vi" kom fram till på kliniken igår. Hon ser inte rolig ut när man longerar och på deras lite fastare underlag så såg hon...
Svar
7
· Visningar
1 854
Senast: lil-sis
·
Hästvård på min häst. Vad kan det vara för fel? Ska man ringa vet och den får komma och kolla? Eller kan det över av sig själv? :crazy:
Svar
16
· Visningar
5 166
Senast: psychogrrl
·
M
Hästvård Vet inte vart jag ska lägga den här frågan men provar väl här. Just det; Hur lång tid tar det innan det har växt till sig ordentligt...
Svar
4
· Visningar
853
Senast: MaLu
·
T
Hästvård Hej. Har läst en del trådar som handlar om barfotagång och detta intresserar mig mycket eftersom jag själv plockat av skorna på min...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: paradox
·
P
Hästvård Vill gärna ställa den här frågan till någon med erfarenhet av unghästuppfödning, kanske någon som själv som uppfödare hamnat i en...
Svar
1
· Visningar
1 181
Senast: ameo
·
P
Hästvård Såg i går att min pålle hade börjat fått skorv i karlederna, är det flera som fått detta problem med sina pållar? Han går ute dygnet...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: zilla
·
S
Hästvård Bästa medlet mot dessa fasansfulla kryp??? :devil: Har testat Switch men det hjälper inte! Hästarna blir ju som tokiga när man ska ut...
Svar
7
· Visningar
1 787
Senast: megan
·
S
Hästvård Var kan man köpa detta? Ska nämligen i gång att göra eget insektsmedel till hästarna och citronella ska vara väldigt effektivt har jag...
Svar
3
· Visningar
941
Senast: Fraise
·
Hästvård om min "halta häst", som var tjurig vid lyft på bakbenen. Jag misstänkte starkt från början att det var en avlastningshälta, eftersom...
Svar
2
· Visningar
836
Senast: Miran
·
Hästvård Har innan kännt att min häst är lite stelare i höger sida (bakbenet och uppåt), har dock inte hittat var det sitter, fast jag har fått...
Svar
3
· Visningar
688
Senast: Splittan
·
F
Hästvård Frøya, den ene isisen har en rekke hvite prikker/flekker/små hevelser/acner ved "slidan"/bakenden, i tillegg har hun begynt å klø seg en...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: Formosiss
·
S
Hästvård Eftersom ägaren till min medryttarhäst (ehm, snarare fodervärdshäst) inte har brytt sig om att ringa hovslagaren så får väl jag göra...
Svar
19
· Visningar
11 973
Senast: ghost
·
M
Hästvård HJÄLP min kompis shettis föl fick akut kolik i natt. vetrinären kom och gav han olja och smärtstillande. men sa inget om varför han fått...
Svar
3
· Visningar
1 486
Senast: martha
·
N
Hästvård Vad tror ni prognosen är för en häst med närligande kotor på korset alltså inte riktiga "kissing spines" utan de ska tydligen bara störa...
Svar
3
· Visningar
1 213
·
Hästvård Lärde mig en gång på tv-programmet Hippo för länge sen hur man skulle linda ben :D åt rätt håll som minskar risken att hästen trasslar...
Svar
15
· Visningar
3 616
Senast: Magdalena
·
E
Hästvård Har noterat att många ägare till krubb-bitare struntar i att ha rem som förhindrar detta (det finns bra remmar). Nu undrar jag om någon...
Svar
11
· Visningar
2 891
Senast: pollipop
·
T
Hästvård Nu blir jag galen!!! Och pållen också! Alla dessa flugor, bromsar och blinningar käkar upp min häst. Han är som tosig, kliar, springer...
2
Svar
22
· Visningar
2 110
Senast: LivJ
·
S
Hästvård I år är det värre än någonsin. Bara i början av juni och det är redan värre än vad det brukar vara när det är som värst. Nu är det 7:e...
2
Svar
33
· Visningar
3 749
·
Hästvård har en tendens till att snurra i det oändliga. Och nu hoppar vi på klinik-karusellen igen för Patsys rörelsestörning bak blir inte...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: Lydia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur