Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Hästen jag rider har blivit diagnostiserad lymfangit. Är det någon som har mer erfarenhet än jag om just lymfangit? Hur lång tid tog det...
Svar
6
· Visningar
1 540
Senast: Iglatjarn
·
M
Hästvård Min häst har eventuellt fått ringorm, vet inget förrän tidigast fredag då vet. skulle komma ut och kolla på det. Är det någon här som...
Svar
7
· Visningar
1 873
Senast: Mimmi22
·
Hästvård Har två minishettisar som gått i gräshage hela sommaren, men gräset har varit väldigt nertuggat så dom har självklart fått hö. i...
Svar
1
· Visningar
733
N
Hästvård Hästen e 5 år...sto. Köpte henne för ca 8 månader sedan, mkt fin. helt felfri på böjprov och rönken. nu så är hon gallig på alla 4 och...
Svar
1
· Visningar
1 188
Senast: Nominous
·
L
Hästvård ...har man på sig från det att vet. har dömt ut hästen tills att man måste verkställa...??? Tänkte med försäkringsbolag o sånt. Jag vet...
Svar
5
· Visningar
1 147
Senast: caradan
·
E
  • Låst
Hästvård Jag var ute och tömkörde min lilla shettis hingst. Helt pltösligt så reser han sig och går över.. vrider om kroppen men inte vänsterbak...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 028
Senast: Sunnan
·
I
Hästvård Alltså,det måste bero på vädret. nu har det regnat hur mycke som helst,och det har varit skit i hagen alltså. nu hadde både han och sin...
Svar
7
· Visningar
839
Senast: Icebabe_1
·
Hästvård Når jeg skulle ta ut Fani i dag morse tyckte jeg at han var stel i h. bak, og så oppdaget jeg "strekk" på hans bakra lår når han tar...
Svar
6
· Visningar
759
Senast: Elwis_86
·
Hästvård Bakgrund: i mars brallade min hbl-märr så till den milda grad i hagen att hon töjde ut de nedre fästena (runt karleden) till den ytliga...
2
Svar
20
· Visningar
1 620
Senast: Haffe
·
F
Hästvård Är det någon som vet vad som kan orsaka näsblod i ena näsborren?? En häst i stallet som hade det nu på morgonen tydligen och vi vill...
Svar
6
· Visningar
1 305
Senast: phoenix
·
Hästvård Kan man råka överföra smitta från en Kvarkahäst även om denna ännu inte fått tjockt näsflöde och/ eller spruckna bölder? Genom saliv och...
Svar
11
· Visningar
1 991
Senast: tokan
·
Hästvård Min häst har villat i 3,5 v. Han har gått ute dygnet runt på bete, ahr alltså inte varit skadad bara haft semester. Hur brukar ni lägga...
Svar
6
· Visningar
864
Senast: BJÖRKIS
·
P
Hästvård Ptatade med min hästs gamla ägare precis och han berättade att min häst har en cysta i knät!! Det är en fd travare som har blivit såld...
Svar
6
· Visningar
1 498
Senast: Plingplong
·
M
Hästvård märkte att pållen hade fått lite mugg, på de tre som är vita. Ser ut som torkade svarta skorpor, vad jag mins så har hon inte haft sår...
Svar
10
· Visningar
1 015
Senast: Lazio
·
Hästvård ..om hästen är lös i magen efter avmaskningen, avmaskade i torsdags (banminth var 4e vecka, hårt parasittryck på hagarna) och nu har...
Svar
3
· Visningar
1 336
Senast: snofflan
·
Hästvård har alltid min häst barfota bak på sommarhalvåret, har alltid funkat utan problem, fram till för en vecka sen, då hovis var här och...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: paradox
·
S
Hästvård Jag vill gärna veta lite om att ha hästar på lösdrift/stall. Du får gärna besvara frågorna här nedan. 1. Har du din häst på lösdrift...
Svar
12
· Visningar
1 106
Senast: norpan
·
A
Hästvård Ägaren till hästen jag rider har inte avmaskat sina tre hästar ännu! inte nån gång detta året har hon gjort det! har vart på henne om...
Svar
7
· Visningar
1 111
Senast: Icebabe_1
·
Hästvård Pållen har en liten galla vid höger bakkota och jag tycker att han vilar av det bakbenet mer än det andra, man ser dock ingen hälta...
Svar
4
· Visningar
1 348
Senast: HannaZ
·
M
Hästvård Hur säkert är det egentligen? Har hört att chipen inte alltid går att hitta så lätt igen. Att hästar har blivit chip-märkta flera gånger...
Svar
4
· Visningar
750
Senast: MaLu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023