Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Har ganska nyligen fått hem en ny ponny. Han står och böjer in nacken, för att sedan sänka huvudet och "rapa", tar dock inte stöd mot...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: tuttiboo
·
P
Hästvård Jag har hört att man kan göra hemma gjort mygg medel :idea: ,isåfall vad har man i då..???.. :confused: :confused: :confused...
Svar
8
· Visningar
1 007
Senast: pinky
·
Hästvård Senaste gångerna när jag har köpt avmaskningsmedel på Apoteket så har jag ju givetvis lagt märke till att det har kommit en mängd nya...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 913
Senast: pinky
·
Hästvård Hej! Har nu röntgat min lille häst... Halt på båda bak vid böjprov samt longering. Röntgen visade skuggor på sammanväxten i ena benet...
Svar
8
· Visningar
915
Senast: Jen80
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett nytt sto som jag håller på att `lära känna´, som har det jobbigt när hon brunstar. Hon gör det var tredje vecka året...
Svar
8
· Visningar
3 544
Senast: malumbub
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet? Jag har börjat testa, men som med det mesta annat så kommer jag egentligen aldrig veta om det hjälper...
Svar
8
· Visningar
1 788
Senast: hanny
·
S
Hästvård Har en häst som växer så extremt dåligt i hovarna, dessutom så har hon dålig kvalité på hovarna detta gör ju att hon tappar skorna...
Svar
8
· Visningar
1 892
Senast: ameo
·
Hästvård lite tidigt ute kanske :angel:, men vad tycker ni om klippning? jag skulle jättegärna vilja klippa (helklippa) min häst i höst/vinter...
Svar
16
· Visningar
1 024
Senast: Roheryn
·
Hästvård Är olvon giftigt för hästar?
Svar
2
· Visningar
1 346
Senast: em76
·
N
Hästvård Kan det stämma? Idiotförklara inte mig nu!!!! Jag har en tvååring som fortfarande enbart har en sten nere. Fick i går rådet att låta...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: ia_
·
Hästvård Jag är ju som en del av er vet ifärd med att kanske köpa en lite nordis-tös med helt enorm man och pannlugg... Hur gör man för att...
2
Svar
21
· Visningar
4 311
Senast: Splittan
·
K
Hästvård Aldrig går saker som de ska! :( Stoet fölade i lördags morse, det gick iallafall bra, fölisen är stark och fin. Sen släppte inte...
Svar
17
· Visningar
5 670
Senast: knyttet
·
Hästvård Ja, nån som vet? Är det möjligt eller måste de ha på fler än ett ben? Vad kan gallor på ETT ben bero på????Kan de få gallor på ETT ben...
Svar
3
· Visningar
999
Senast: Cinzano
·
L
Hästvård Hoppas det är någon som har erfarenhet utav jättetorr och fnasig "snopp" (skapet) Har fått hem min nya häst och jag har aldrig sett det...
Svar
5
· Visningar
1 127
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Vill gärna ha tips på saker som är bra att ha i ett stallapotek som man kan få tag på på sjukhus/apotek. Typ som sprutor och sånt...
2
Svar
21
· Visningar
2 846
Senast: Blueberry
·
N
Hästvård Min sköthäst har som en kula i struphuvudet man kan känna om man trycker lite. Har ni någon aning om vad det kan vara? Enligt ägaren ska...
Svar
5
· Visningar
2 211
Senast: sissu
·
S
Hästvård Hjälp mig snälla med vad ni tror att detta kan vara :( Kom ut till hagen idag och kompisens häst kom inte när min gjorde det. Hon stog...
Svar
10
· Visningar
1 387
Senast: Koko_
·
K
Hästvård Veckan för midsommar skrapade mr Kokopellihäst upp en till ytan synes minimal sårskada på höger bak precis under där hovskägget skulle...
Svar
2
· Visningar
1 484
Senast: Kokopelli
·
S
Hästvård Vilken är egentligen normaltempen på en häst (halvblod)? Och vad är "normal"pulsen för en häst i tävlingskondition? Var kollar man pulsen?
Svar
4
· Visningar
1 699
Senast: Jollyembla
·
K
Hästvård Min pålla har råkat ut för något bett och fått en allergisk reaktion och ska därför få kortisontabletter. Jag funderar på den bästa...
Svar
7
· Visningar
1 432
Senast: KajsaL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka