Reda ut trasslig man och svans?

Den hästens man ser lite torr och sliten ut - alltså det är lite brunrött längst ut. Kanske hade det fungerat bra med olja? Som parentes kan jag säga att när jag var i Indien märkte jag att de kammar in kokosolja i håret, främst kvinnor då, just för att det ska hålla sig blankt, svart och o-trassligt. Det verkarfunka bra - det behövs bara pyttelite. Till hästen borde det vara ett billigare alternativ till pälsglansen som ju är VÄLDIGT kostsam i längden.

Personligen tycker jag foxfire är bäst, och så är den ju billig!

Spruta in pälsglanset i manen och svansen och låt torka, ta sedan och red ut man en från topparna och innåt, ta en "tuss" i taget, gör det samma med svansen. Spraya på mer pälsglans vid behöv.

Det är ett jäkla jobb att red ut man och svanns som har snurat sig, och det gäller att snura ut taglet ända in i roten. men när jobbet väll är gjort, så behöver man bara underhålla manen och svansen.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag åkte till privatlektionsstället vid världens ände igen med ett par vänner, och var helt inställd på att sitta på dressyrbjässen. Men...
Svar
0
· Visningar
746
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hejsan alla Var ett tag sedan man var på denna sidan nu så fick skapa ett annat användarnamn! ^^ Jag har ett liten annorlunda problem...
Svar
14
· Visningar
1 732
Senast: Torill
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 913
Senast: mackan
·
Relationer Jag vill först och främst varna för det kan ev. bli ett rörigt inlägg. Men jag hoppas att du orkar läsa det! Kort bakgrundsinfo: *...
2
Svar
23
· Visningar
3 293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka