Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej Tänkte höra om det är många som har erfarenhet av hovledsinflammationer på sina hästar? Varför drabbas de av detta, det enda min vet...
Svar
3
· Visningar
1 004
Senast: Miran
·
J
Hästvård Ena pållen är kladdig i öronen. Vad kan det bero på? Han verkar inte ha ont av det och hittills har jag inte gjort något åt det. Kan det...
Svar
7
· Visningar
1 707
Senast: javill
·
Z
Hästvård hur har ni gjort när ni avmaskar era hundar? Har inte tänkt på det tidigare, men av någon anledning kom jag att tänka på det idag. När...
Svar
10
· Visningar
924
Senast: Evergreen
·
F
Hästvård Har köpt ett skitbra skimmelshampo på Granngården i genomskinlig flaska och ljusblått innehåll "Dream coat". Finns för andra färger...
Svar
7
· Visningar
1 059
Senast: nanni
·
Hästvård Jag har problem med en häst som har väldigt mycket gallor. Hästen i fråga är ett fyraårigt nordsvenskt sto, tidigre tränad för trav...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: nettanbabe
·
M
Hästvård Min häst blev plötligt halt igår eftermiddag på höger fram. det är ganska rejält och syns även mycket i skritten. Det konstiga är att...
Svar
5
· Visningar
809
Senast: Myran88
·
Hästvård Hur illa är det och hur ofta behöver man bege sig till klinik för en rejäl behandling? Hovslagaren upptäckte hålväggar och till en...
Svar
11
· Visningar
1 243
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Min 3-åring som rids regelbundet 4-5 dagar i veckan, max 3 på banan och resten i skog och mark, knäpper i hasorna när han skrittar...
Svar
6
· Visningar
974
Senast: hubinette
·
Hästvård Måste få ett råd. Jag känner en tjej som skafat sig en fd. travare på foder.Hästen är runt 16-17 år, problemet med det hela är att hon...
Svar
15
· Visningar
1 239
Senast: Ahi
·
K
Hästvård Hej! Undrar som rubriken antyder, kan man använda Switch på digivande sto och kanske även föl :confused: Fia
Svar
3
· Visningar
753
Senast: CosmicQueen
·
M
Hästvård .. överhuvudtaget? vad tycker ni? ska ta hand om en barfoting (han har stått ett par månader, så om han inte klarar sig utan skor får...
Svar
10
· Visningar
2 531
Senast: HannaZ
·
Hästvård Jag undrar över om det finns något generellt mänster hur spatthästar kan se ut när de har en aktiv inflammation på gång? Alltså ser det...
Svar
8
· Visningar
2 291
Senast: Korven
·
F
Hästvård Har fått tips från min veterinär att använda Front Line för att bekämpa pälsätare. Finns det någon som ahr provat detta och med vilket...
Svar
8
· Visningar
4 416
Senast: tratten
·
Hästvård Vad kan detta vara? HÄsten håller ögonlocket stängt hela tiden, är väldigt svullet, rinner hela tiden, verkar inte så öm där.
Svar
7
· Visningar
1 763
Senast: pepperoni
·
Hästvård Mitt föl är 8 veckor nu och det är dax för avmaskning av han och stoet. Nu går dom på bete tillsammans med andra ston o föl vilka inte...
Svar
2
· Visningar
754
K
Hästvård Varför används benlindor (träningslindor)?.Förutom att de skyddar om den trampar på sig där. Att benen ska få ett stöd ifrån dem har man...
2
Svar
30
· Visningar
2 425
Hästvård ...blev domen när veterinären undersökte min häst igår. (knä + kota hf, kota hb) Vet undrade om det hänt nåt, men inget som jag kan...
Svar
11
· Visningar
1 239
Senast: Skruttan
·
Hästvård MIn valack som är 8 år har fått en ink. Den är inte stor, max som en 5-krona men den har utvecklats fort. Från att ha sett ut som en...
Svar
7
· Visningar
1 236
Senast: Malkavia
·
S
Hästvård Hur mycket dricker en häst på ett dygn på ett ungefär? :confused:
Svar
3
· Visningar
625
Senast: Sacramento_Song
·
T
Hästvård En vän till mig håller nu på och "svälter" sin häst , hon får inte äta NÅGONTING, inte salt eller någoting, annat än äldre hö. Hon är...
Svar
16
· Visningar
1 390
Senast: Tomaten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur