Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Nu börjar det närma sig att ta ut/åka till en tandkunnig. Pålen är fem år och jag ska åka för första gången. Vad rekommenderas...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: Borkan
·
M
Hästvård Mina hästar älskar att hångla med tallar, med den följden att de blir riktigt kletiga och kladdiga. Vad göra? Finns det några tips, har...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: bengall
·
P
Hästvård Har fått hem en ponny som har ett ben som har lika stor galla som en halv golfboll på både insida och utsida. Hade det när den kom för...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: Cockney
·
S
Hästvård Nu behöver jag eran hjälp! Det är så att jag har ett russ som är i väldig god tävlingsform. När han skulle gå ut i hagen går så gick han...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: Rikkan
·
M
Hästvård Hejsan! Är det någon på detta forum som vet i vilken ålder vargtänder dyker upp? Kan både ston och hingstar få det? MVH Malin :confused:
Svar
2
· Visningar
635
Senast: Arabis
·
Hästvård Köpte min häst för ett år sedan. Äntligen hade jag tid, ekonomi och möjlighet att ha egen häst. Efter 2 månader fick hästen...
Svar
7
· Visningar
1 153
Senast: sissu
·
F
Hästvård mitt sto fick för ett tag sedan gallor lr vi rättare sagt upptäckte dom för ett tag sedan så jag vet ej hur länge dom har varit!?.. :/...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: favvo_tjejen
·
P
Hästvård Jag undrar lite över vilka olika orsaker det kan finnas till hälta. Visst, jag vet själv om hovböld och skador av olika slag, men vad...
Svar
3
· Visningar
1 261
Senast: Lazio
·
B
Hästvård Har en femåring som ligger ner onormalt mycket.... tycker jag. Någon som har förslag på vad det kan bero på. För övrigt mår han bra...
Svar
5
· Visningar
849
Senast: bizznizz
·
Y
Hästvård Halt, igen! På betet! :( Första gången rörde det sig om ett ormbett på ett bakben. Men det är borta nu! :) Idag, dagen innan jag ska...
Svar
6
· Visningar
622
Senast: moonlightgarden
·
G
Hästvård Mitt sto har tydligen lutande vulva och är därför delvis ihopsydd i slidöppningen. Har hört att man "bara klipper upp det" om man vill...
Svar
7
· Visningar
1 567
Senast: Sass
·
S
Hästvård För ganska exakt 1 månad sedan fick min häst en hovböld. Han trampade på en söm som åkte in några millimeter i hoven. Hovslagaren tömde...
Svar
2
· Visningar
763
Senast: Tiore
·
Hästvård Mitt treåriga sto vill inte bli riktigt bra. Jag köpte henne tidig vår, då gick hon igenom veterinärbesiktning utan problem - dock...
2
Svar
20
· Visningar
1 977
Senast: Rikkan
·
S
Hästvård Har nu observerat styngfluga i stallet och en av hästarnas ben är fulla med ägg. Är det inte så då att jag ska avmaska mot...
2
Svar
23
· Visningar
1 635
Senast: snofflan
·
L
Hästvård Måste hästen blivit utdömd av en vetrinär för att triangelmärkas ?
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: Tasja
·
F
Hästvård Har nu under två års tid gett mina hästar biotin dagligen och de har nu super bra hovar så jag ville bara dela med mig av detta tips för...
Svar
11
· Visningar
1 293
Senast: mandalaki
·
X
Hästvård Jag soker nu information ang. nagon som ar duktig pa mag och tarm akommor hos hast. Jag har tidigare skrivit ett inlagg ang.Om Erlichia...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 410
Senast: xerox
·
Hästvård ska flytta till nytt stall där enda alternativet är torvbädd Alt torvbädd uppblandat med spån. vad är era synpunkter på torv som...
2
Svar
20
· Visningar
5 818
Senast: kopparberg
·
Hästvård Hur mycket kostar ett träckprov? Var skickar man in det? Ska det läggas i nåt speciellt? Hur mycket?
Svar
12
· Visningar
1 016
Senast: Magdalena
·
M
Hästvård Hur ofta bör man avmaska? Måste man det eller klarar sig hästen utan?
Svar
6
· Visningar
848
Senast: AtletShipping
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka