Nja, det är till och från...Hon har ju varit rätt fräsch hela vintern och våren,men jag har endast tömkört och promenerat så hon musklar upp sig igen. Började rida igång VÄLDIGT försiktigt i maj. Det gick bra i en månad, sedan började hon gå emot i ridningen, och ville inte alls arbeta.Svårt att avgöra om det berodde på smärta eller om hon helt enkelt tyckte det var jobbigt bara. Sen började hon klia sig mycket från hoven upp till kotan hf, samt göra vissa "grimaser"(stavas?) med mulen, och DET är ett säkert tecken på att nåt är fel! Jag misstänkte ont i hf så jag ringde ut vet.(Dessutom hade hon sista dagarna ömmat rejält runt korset.) Han var ute i tisdags och hittade felet ganska omgående, hon hade en låsning i bäckenet. Si-leden låg i kläm(tror jag, jag tycker jag lyssnar jättenoga, men sen kommer jag inte ihåg vad han sa
), så han tänjde ut den igen. Antagligen så har hon varit låst väldigt länge, och haft ont, så nu ska hon gå på smärtstillande i 5 dagar för att slappna av, och vi ska promenera 2ggr/dag i en vecka. Sen ska jag skritta på lång tygel en vecka, SEN ska jag börja rida henne ordentligt igen, muskéluppbyggande och styrketräning. Varvat med tömkörning.
Så ser det ut idag, skönt på sätt och vis att vet. hittade det han hittade, jag var helt inställd på att hennes leder hade pajjat ihop helt....
Samtidigt vill inte klumpen i magen släppa(fast jag har ju vant mig vid att ha den där
), jag vågar inte riktigt tro på längre att hon kommer bli ridbar igen
Vi får se hur det går.
Hur går det för din, är han fortfarande okej?
/Petra