nu vet ja väl inte om detta kan hjälpa, men jag ska iallafall berätta lite om mitt sto, som visar ung. samma tecken. Hon är triangelmärkt, men har tiditgare tävlat en hel del fälttävlan, på meritlistan står bla. gotländsk mästare i fälttävlan. I början av passet brukar hon för det mesta vara rätt stel i VB, men då både i skritt och galopp. Detta problemet har jag åtgärdat genom att linda henne bak, mest för stödets skull men också för värmen, då hon nästan aldrig är stel på sommaren. Hon blir mjukare efter första galoppen, och i slutet märks det nästan inte alls. Jag vet inte varför hon är Triangelmärkt, då hon har varit det i ungefär 5-6 år, och jag har haft henne 3 år. Nu ska hon få gå som avelssto, (hon var betäckt förra året också, men förlorade sitt föl) och jag har nu så smått börjat sätta igång henne lite, mest för att hon ska få upp kondisen till några månader innan fölningen, sen fixar snön resten. Men men, nu är hon MYCKET stelare än vad hon var innan förlossningen, kanske mest beroende på att hon har vilat ett år. men det har faktiskt hjälpt att linda henne.. men nu vet inte ja om du kan göra dt, men kan du dt så är det kanske värt ett försök iallafall? Han kanske bara vill ha stöd..