Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård Tog hem hästarna idag från betet för att kolla igenom dem och såg direkt att islänningen hade konstiga, kala sår nedanför eksemhuvan...
Svar
13
· Visningar
2 024
Senast: Dolores_88
·
C
Hästvård Har just läst läskiga saker om blodmask på importer och blir alldeles kall. Vad säger ni, jag avmaskade med Banmith i maj, men kan inte...
Svar
8
· Visningar
1 101
Senast: Catinca
·
S
Hästvård Hejsan! Jag är medryttare på en 5 årig valack som låter vädligt ansträng när man rider honom. Han är jättepigg och glad att rida och gör...
Svar
6
· Visningar
1 844
Senast: saralee
·
D
Hästvård Fick en nykomling till betet förut, en skäck som de gamla beteskompisarna gått rätt hårt åt. Hon har en ful bitskada på sidan av halsen...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: arabia
·
Hästvård Nån som vet nåt om kotsenskideinflammation? Konvalecenstid och behandling? Misstänker att min häst har det, har hårda gallor vid kotan...
Svar
11
· Visningar
5 559
Senast: Cinzano
·
Hästvård jag ska väll inte lägga mig i andra men jag måste fråga detta. Vi har två 1,5 åringar i stallet varav en är våran, båda är hingstar och...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: arabia
·
Hästvård bubblor vid pupillen --> tragiska minnen ?? jag har hört att om hästen har varit med om något så får den "bubblor" i och runt pupillen...
Svar
1
· Visningar
877
S
Hästvård Pållan var blockhalt :cry: när jag hämtade henne i hagen. Ingen svullnad eller speciell värme någonstans. Därimot had hon puls i...
Svar
18
· Visningar
2 679
Senast: Skrållis
·
S
Hästvård Mitt treåriga shettissto fick för ungefär 2½ månadsen ett sår på vänster bak, veterinären tittade på det och sade att det inte vart...
Svar
8
· Visningar
983
Senast: madamemerry
·
M
Hästvård Hej! Min häst är 18 år och har alltid haft ganska stora kastanjer dvs ganska långa och utåtstående och de trillar inte av utav sig...
Svar
7
· Visningar
807
Senast: Huntress
·
Hästvård Vet inte om detta är rätt ställe men... Vad jag undrar är hur pass vanligt det är att man köper hästar trots att de inte går igenom...
2
Svar
21
· Visningar
3 162
Senast: anhe
·
Hästvård Hej! En del hästar har sk "hjorthals", halsen ser ut som ett S. Vet någon vad detta kan bero på? Detta förekommer ofta hos hingstar...
Svar
14
· Visningar
2 421
Senast: Inloggningsnamn
·
Hästvård Vad kostar det att ta ut en sån till sitt vbl för att kolla igenom hela hästen så att det inte finns några kotor som ligger fel eller...
Svar
6
· Visningar
1 113
Senast: ika77
·
A
Hästvård Hej! Min varmblodsvallack som är 18 år gammal är ganska smal och tunn. Jag köpte honom för några månader sedan. Jag undrar nu hur jag...
Svar
5
· Visningar
727
Senast: Liselott76
·
S
Hästvård Ja, och då är det inte kantareller eller någon annan god svamp jag menar, utan någon som sitter på min polle. Hon har hårlösa fläckar på...
Svar
10
· Visningar
963
Senast: HannaZ
·
F
Hästvård Nu får ju hästarna tusen fästingar hela tiden, men de är i första stadiet, så de flesta (som våra får) är pyttesmå och går inte att få...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Widerberg
·
Hästvård vad är det egentligen? vad beror det på? är det större risk om hästen är kall tex blöt (om man tex rider i regn utan ländtäcke på...
Svar
2
· Visningar
1 190
Senast: Oscar
·
E
Hästvård Är det farligt om hästen har gul tunga? Eller kan det tyda på att hästen behöver något? Mineraler? vitaminer?
Svar
5
· Visningar
798
Senast: Dragonfruit_
·
Hästvård Skriver av mig lite. Köpte en ny kompis i mars. En treårig tjej med ett hjärta av guld. :love: I maj upptäckte jag att hon var diffust...
Svar
16
· Visningar
1 246
Senast: LinnéaL
·
Hästvård Igår hade hästen 10-15 st bromsar på ryggen vilket resulterade i en mosad (människo)fot :cry:
Svar
12
· Visningar
1 605
Senast: Jollyembla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack nummer 18