ja..jag blir irriterad när du LOVAR någon att en näve betfor varken gör till eller från, när jag med egna ögon sett att just en näve KAN göra till eller från! Nej, du skriver inte att den skulle dö av det, men varför vill du så gärna att hon INTE provar att ta bort betforn? Man antar att du måste tycka att det är väldigt viktigt med betfor då?
Jag tycker att man gör bäst i att ta det säkra före det osäkra, och inte lova något man inte kan veta med säkerhet. Nej, jag är inte veterinär, men jag har också en hel del erfarenhet och jag skulle aldrig lova någon att det jag har erfarit med säkerhet kommer att stämma på någon annan häst. Däremot vill jag gärna dela med mig av saker man kan testa som KAN vara orsaken till ett problem.
Jag har heller inte sagt något om att du inte skulle kunna något om hästar, men min erfarenhet har lärt mig att den som menar sig vara stensäker på sin sak, inte är öppen för nya vinklar och lärdomar, därmed tror jag den lär sig mer som är öppen och kan tänka sig att lära om.