Tandraspning

Yngre hästar kan i perioder få mycket hakar, min häst raspades varannan månad i nästan ett år då han fick nedre hakar blixtsnabbt, sedan utökade vi tiden och sedan han var 9-10 raspas han en gång om året.

Jag tycker inte att man ska förkasta alla veterinärers hästtandvård, min vet är påläst och intresserad, har ett 'kit' med diverse verktyg för att kunna anpassa till individen. Alla vet är inte blåsta på hästtänder (även om det finns ett antal som är).

Liknande trådar

Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 322
Senast: tuaphua
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 424
Senast: Migo
·
Hundhälsa Hejsan! Har en 8 månaders tik som började halta på sitt vänstra framben efter lek med andra hundar där några ska ha sett henne krocka...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
12 761
Senast: Fetaost
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18