Seriösa hästmassörer samarbetar gärna med veterinärer!
Så är det även med andra behandlingsmetoder, om man är seriös.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Seriösa hästmassörer samarbetar gärna med veterinärer!
För ett tag sedan hade Ridsport,ett m.k.t läsvärt och tänkvärt repotage om allternativbeh.(skall se om jag kan hitta det).Bara rakt av fakta.
Att jag är skeptisk beror på att jag är gammal veteran som sett olika hästallternativbeh. hästpratare o dyl.poppa upp som svampar ur marken.Allt medan hästägarna gärna betalar vad som helst för att få sina älsklingar iordning.
Men,dom är oftast inte beredda att "betala" med svett och eget arbete,rent sagt bondförnuft.
Jag har arb. och ägt ridhästar ,travh.,galopph.Och har därför sett att en väl upplagd konvalecens är A o O i all träning av alla typer av hästar.Tiden man tar på sej är oxå oerhört viktig.Att träna upp hästen efter skada eller sjukdom på ett stärkande sett går inte att köpa för pengar.
de som inte förstår detta kan betala hur många vet. eller allternativbeh. som helst deras hästar kommer inte att hålla.
En del vars hästar varit dåliga sätter igång hästen alldeles för snabbt,den får inte en chans att bygga upp sig.
Då hjälper inga "hokuspokus"metoder.
Har sett många fall av detta som ledit hästen rakt ned i graven.
Kontinuerlig stärkande omväxlande träning är medicinen.
Skulle nu kunna berätta om olika hästar ,men det kanske inte är någon som ens orkat läsa detta....... Här är det inlägg varvid jag nämde "hokuspokus"