Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Min häst tappar sina skor efter bara 3 veckor! :( Han springer väldigt mycket i hagen (STOR hage!), där det finns ganska mycket sten på...
Svar
5
· Visningar
812
Senast: Lazio
·
G
Hästvård Vet en häst som när man kratsat bakhovarna och släpper hoven (spec den ena), liksom drar åt sig benet uppåt/under sig. Kan liksom...
Svar
2
· Visningar
1 010
Senast: Mariqa
·
Hästvård min shettisvalack har nån sorts eksem i manen. han kliar sej i manen och svansbotten och har fått sår. det är första året vi har honom...
Svar
8
· Visningar
970
Senast: Emmizen85
·
G
Hästvård Varför ger man det?
Svar
1
· Visningar
688
Senast: paradox
·
Hästvård Jag är litte bekymrad över en av hästarna. Det är den miskötta valacken jag tog hem för några väcker sedan. Litte bakgrunds info...
Svar
10
· Visningar
1 707
Senast: Pelle_P
·
F
Hästvård Någon som känner sig och vill förklara hur man tar sig ur det här?? *desperat* För ett och ett halvt år sedan köpte jag en arab, då 7...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Nattis_83
·
S
Hästvård Jag var hos min kiropraktor med hästen igår.. Jag har ju vetat att han inte varit fräsh därför har jag bara skrittat honom i ca 2...
Svar
18
· Visningar
1 786
Senast: Boj
·
Hästvård Vet någon om ringorm kan smittas genom samma hage? Grannen har en islänning som går i en hage där stutar med ringorm tidigare har gått...
Svar
4
· Visningar
865
Senast: Catina
·
L
Hästvård Är det någon här som har något bra förslag på hur jag ska bära mig åt för att få i min häst kraftfodret? Det handlar om ett fullblod som...
Svar
12
· Visningar
1 040
M
Hästvård Jag funderar över följande,ökar risken för fång om hästarna hålls borta från hagen helt och ej får ens hö och sen får gå i hagen och...
Svar
1
· Visningar
821
Senast: BeastieBabe
·
C
Hästvård Har en två åring som just nu är ute på bete. Dom går än så länge inte i den egentliga hagen därför finns inget vindskydd eller liknande...
Svar
10
· Visningar
1 766
Senast: ako
·
P
Hästvård Dom flesta har nog varit med om att hästen har tex stukat sig och svullnat över senorna. Om dt skulle uppstå, hur skulle DU göra? Vad...
Svar
3
· Visningar
647
Senast: cliria
·
C
Hästvård Mitt sto som snart ska föla har lite problem med sitt juver. Jag har tvättat och hållit det rent.Eftersom hennes juver har rosa hud är...
Svar
4
· Visningar
1 705
Senast: samtson
·
K
Hästvård Skulle rida i förrgår och upptäckte då att hästen var halt, höger fram. Ingen värme, svullnad eller någonting. Har fått för mig att det...
Svar
3
· Visningar
1 112
Senast: wennstrom
·
S
Hästvård har nån någon huskur för man o svans för att förhindra att hästen kliar av sej den under sommarmånaderna? jag har hört om...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: sissu
·
S
Hästvård Vilket är bäst och billigast?
Svar
5
· Visningar
903
Senast: Zolimita
·
G
Hästvård 28 mars blev pållan halt, hon hade vrickat sig. Gick på butta från 31 mars och tio dagar framåt. Fortfarande ute i hagen, men vilade...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: grimman
·
J
Hästvård Min nya häst är inte alls van vid gräs!! De som hade den innan har haft den i en grushage hela dagen och låtit hästen få beta tio min...
Svar
2
· Visningar
845
Senast: sissu
·
M
Hästvård Vad ska man avmaska med nu på sommaren? Och måste man skicka in sånt där prov innan? hur mycket kostar det?' mvh/mia
Svar
2
· Visningar
658
Senast: paradox
·
K
Hästvård Ska ta upp min nya foderhäst hem till ett nytt stall... och måste då välja vad jag ska ha honom på. Han har tidigare stått på spån...
Svar
13
· Visningar
1 399
Senast: snus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka