Vad vårdar vi egentligen?

Ja, det är synd att det finns oseriösa kvacksalvare men det är bara att kämpa på för oss andra! :)

De som faktiskt arbetar som "alternativmedicinare" och har utbildning, alltså ex massör, är säkert duktiga men de som har det som hobby och har gått en helgkurs eller lärt sig av grannen, det är snarare de man kan vara lite skeptisk mot.

Felet ligger snarare hos hästägaren i såna fall som inte tar ut veterinär i första hand. Sen skadar det ju inte för varje hästägare att skaffa sig grundläggande kunskaper i de alternativa metoder man har tänkt behandla sin häst med så att man har ett hum om vad personen som kommer gör med hästen.

Ligger säkert mycket i det du säger om välfärdssjukdomar för dagens hästar i Sverige. Lite back to basic-tanken kan man ju alltid spara i bakhuvudet samt det sunda förnuftet så man inte står där med en häst som äter 20 olika fodersorter, har benskydd och täcken dygnet runt för matte är så rädd att den ska frysa och få ont i ryggen och slå sig och allt möjligt. Det är djur, inte nyfödda små bäbisar.

DEtta borde man ju även ha i åtanke inom aveln och inte avla fram hästar som blir porslinshästar utan som faktiskt håller, som det säkert var inriktat lite mer på förr i tiden.

Liknande trådar

J
Träning I september köpte jag en häst. Jag visste inte vilken häst jag ville ha, var öppen för alla förslag, men jag ville iallafall ha en...
2
Svar
25
· Visningar
2 515

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Valp 2025

Hästrelaterat