Inte bajsat på 2 dagar

Hej det är bara jag igen!
tänker ibland på den här "gamla" tråden.
Fortfarande förundrad över de 60 milen och berättar
ofta om era 60 mil till närmaste "Häst-OP".
Speciellt när folk ojar sig över att vi ska flytta
3 mil från staden.
Hur gick det med Hästtandläkaren?
Flög det upp någon från Stockholm?

Hej! Kul att du minns oss häruppe i ensligheten.

Allt är bra här, förutom en grön/gult varande sår på kollegans häst.

Ingen veterinär vill komma ut och titta på såret utan hon har fått rådet av distriktsveterinären 12 mil bort att tvätta 3 ggr/ dag och att få ut distriktarn i vår kommun, som då inte vill komma ut.......

suck, suck

Jag planerar själv att betäcka sunnan i år, men tvekar.
veterinären här har endast varit med om 2 fölningar under sin tid som veterinär här, ( arbetat närmare 15 -20 år) så jag vill nog ha en kompetens och kunskap på den sidan innan jag betäcker. Får flytta stoet till nån annan stad.
Bara för att ta ultra ljud så måste jag transportera henne 30 mil / 70 mil tur och retur.

Nu har jag fått gnälla av mig lite.

det blev inegn tandis från sthlm denna gång då distriktarn vägrade komma ut och ge lugnande. Hon kom ut själv istället.

Så flytten är på gång, så härligt för er!

Ha det bra, och lycka till med allt.

kram

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Idag vaknade jag klockan nio av telefonen som ringer. Det är min ponny i stallet som har buksmärtor så jag åker genast ner och...
Svar
11
· Visningar
3 853
Senast: gloiredor
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 785
Senast: Luleå
·
Hästvård Jag har ägt min häst, hbl sto på 11 år i ca 8 år. Lite historik: I februari fick hon ett riktigt allvarligt kolikanfall och jag hade...
Svar
2
· Visningar
1 240
Senast: cactuspower
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 411
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård