Nu har Pålle fått somna in.
Hans puls steg mot slutet till 55, och han fick ondare.
Jourveterinären kom och avlivninegn gick inte som planerat.
Orkar inte gå in på så många detaljer, men jag kan säga att den tog 2 timmar, vet sprutade dormosedan för 2000 kg men Pålle vägrade lämna oss.
Han vägrade lägga sig, så hon sprutade mer, då var det 3 ml, det skall alltså räcka att lugna 3 hästar ungefär, Vi trodde att han skulle somna av det, men istället ställer han sig upp igen
3 gånger ställer han sig upp och sliter sig, biter veterinären, faller och bryter sig nästan, dunkar huvudet i marken, och är pigg, vi får stå på hans hals och veterinären sprutar efter att hon misslyckats med 10 ml lugnande, avl vätska i honom och det är tillslut över.
Man kan säga att jag är väldigt skeptiskt till att avliva med spruta, då det är 2:a gången jag är med om hästar som kastar sig sådär.
En stor
till Pålles ägare, som kämpat och älskat denna häst så länge, men tillslut tvingats släppa taget. Med facit i hand kan jag tycka att det var i rätt tid, möjligtvis något sent, men i den situationen är det svårt att göra annorlunda när hästen är trots sin sjukdom så pigg och levnadsglad.
Han ville inte släppa taget, kan man lugnt påstå.
Nu har stackars Pålle äntligen fått frid. Han sover gott och kanske vi möts igen någon dag
Krama om era hästar lite extra därhemma, man vet aldrig när det är ens egen tur att ta farväl av sin häst.
Tack till alla er som följt denna tråd, ni är guld värda.