Hästen UTE

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Jewelery
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 1 603
nej våra går aldrig ute dygnet runt, men nästan hela dan åxå får dom minskat hö.

Har inte hästen ute dygnet runt. Går ut tidigt på morron och får gå in på kvällen. Jag rider min häst året runt och tycker att han behöver få komma in i sin box på kvällen. Dels för att han behöver vilan, dels för att ha koll på att han inte äter dygnet runt (har haft fång). Dels för att han är väldigt irriterad av dessa flygfän som tycker mycket om just honom.

Våra hästar har varit ute dygnet runt några veckor nu. De äter hösilage och trivs bäst så.

Min lilla pålle går nu i hage utan något hösilage, får bara kraftfoder på kvällen. :)

Liknande trådar

Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
225
Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 011
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
471
Senast: Mearas
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
480
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Dressyrsnack nummer 18