Hästen UTE

nej våra går aldrig ute dygnet runt, men nästan hela dan åxå får dom minskat hö.

Har inte hästen ute dygnet runt. Går ut tidigt på morron och får gå in på kvällen. Jag rider min häst året runt och tycker att han behöver få komma in i sin box på kvällen. Dels för att han behöver vilan, dels för att ha koll på att han inte äter dygnet runt (har haft fång). Dels för att han är väldigt irriterad av dessa flygfän som tycker mycket om just honom.

Våra hästar har varit ute dygnet runt några veckor nu. De äter hösilage och trivs bäst så.

Min lilla pålle går nu i hage utan något hösilage, får bara kraftfoder på kvällen. :)

Liknande trådar

Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
455
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 448
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 124
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
264

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar