Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Har precis fått reda på att min häst har blivit "hosthäst" alltså känslig mot dammig miljö. Bara på ett väldigt tidigt stadium än så...
2
Svar
21
· Visningar
2 211
Senast: Zeeke
·
S
Hästvård Ledsen :cry: , har varit och hälsat på min lilla shettis kille idag som är utlånad som sällskap till en kompis ponny. Dom ringde igår...
Svar
11
· Visningar
1 178
Senast: Bison
·
G
Hästvård När jag var hos hästarna ikväll möttes jag av myggor, knott och annat otyg, och jag började fundera på lite huskurer för att bekämpa...
2
Svar
24
· Visningar
12 969
Z
Hästvård Någon som använder glucosamin, biosynov, MSM eller något annat, berätta om varför ni använder just det och varför!
Svar
7
· Visningar
1 019
Senast: Pigalle
·
Hästvård Ibland knäpper det i benen på min häst... Det avr mer förr då han var yngre (4 år, när jag köpte honom) och har inte märkt det så mycket...
2
Svar
22
· Visningar
8 383
Senast: md5krist
·
T
Hästvård Har en kompis som upptäkt knölar inuti sitt tinkerstos ögon. Det ser ut som små jordhögar och ligger innanför linser, mitt i ögat. Hon...
Svar
6
· Visningar
1 045
Hästvård Hade min hovis ute idag till min unghäst som är två år gammal. Han pratade om att han jar superfina hovar och kunde inte ta mycket alls...
Svar
7
· Visningar
1 269
Senast: Mumin_79
·
B
Hästvård vad betyder det? är det någon form av en sjukdom? vad är det för något? osv. är det bara arabiska fullblod som kan få det? har läst om...
Svar
3
· Visningar
1 011
Senast: BebbeBaby
·
Hästvård Kompisens stall har drabbats av något slags nordamerikanskt virus, som tydligen är mycket smittsamt. Enligt kompisen finns smittan i...
Svar
5
· Visningar
1 014
Senast: Lenita
·
B
Hästvård En kompis köpte en ponny i vintras där det snabbt visade sig att den hade löss med sig. I övrigt i bra skick, inget att anmärka på...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: Shaggy
·
Hästvård Jag har efter att ha läst om allt fler fång uppkomster på icke fång benägna hästar som uppkommit i år. Jag är nu liiite skraj för mina...
2
Svar
27
· Visningar
2 696
Senast: gejsa
·
F
Hästvård Min lilla shetlandsponny har stora problem med sina hovar. Han är fångponny och har tunna sulor, och blir lätt hovöm, t.o.m. av att bara...
2
Svar
30
· Visningar
4 111
Senast: Flash
·
K
Hästvård Jag har fått fångnoja i år tror jag. :eek: Tror aldrig att jag vant in hästarna så långsamt på betet som i år, ändå är jag orolig. Men...
Svar
12
· Visningar
4 462
Senast: megalodon
·
Hästvård ...Nu har jag ju lyckats att vara hemifrån i 3 dar ...och vad händer?? Jo, märren är full av eksem i makammen :crazy: :crazy: FAST jag...
Svar
4
· Visningar
912
Senast: martha
·
Z
Hästvård Varje år samma visa, så tråkigt när det fattas 20 cm man och svansen som är skallig. Men mest synd att hästen lider. Mitt halvblod...
Svar
1
· Visningar
1 012
Senast: Boj
·
K
Hästvård Var och tittade på världens underbaraste ponny igår! Helt fantastiskt på alla sätt, gick i en underbar form med ett underbart steg...
Svar
5
· Visningar
1 306
Senast: Sofian
·
S
Hästvård hej, min vallack har en knöl under vänstra fram knä. är det någon som vet vad det kan va? vetrinären har vatt hos mig men hon vet inte...
Svar
2
· Visningar
1 698
Senast: mysko
·
C
Hästvård Vad gör man åt en häst som har problem med gaser? Han får regelbuden motion, men ser ut som en ballong. Han är inte sommar-fet, eller...
Svar
9
· Visningar
3 400
Senast: sante
·
Hästvård Har läst en del trådar, men tycker inte jag fick de svar jag ville ha. Finns det någon som har något bra tips på vad man kan hitta på...
Svar
6
· Visningar
1 222
Senast: superstar
·
Hästvård Min nordsvensk har börjat skaka på huvudet när vi böjrar trava. I stort sett aldrig annars utan just när jag får fram henne i trav. Hon...
Svar
13
· Visningar
1 445
Senast: Kivina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka