Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Såhär ser den ut: närbild: Hon kliar jättemkt, och den blir såhär var sommar. Sen över vintern är det inget alls. :crazy: Vad...
Svar
16
· Visningar
1 612
Senast: ridtravare
·
A
Hästvård "puscha" för ditt "strö", varför använder du det och vad är den största fördelen med det?? :banana:
2
Svar
34
· Visningar
1 712
Senast: syrran
·
Hästvård Min skrutt har fått konstiga eksem. Det började för några mån sedan med mjälliknande skröfs i mankammen och en hårlös fläck (som en...
Svar
6
· Visningar
951
Senast: ancan
·
Hästvård Jag var lite i valet och kvalet om jag skulle lägga dessa frågor på hästvård... Hur länge har det varit förbjudet i Sverige att...
Svar
3
· Visningar
1 286
Hästvård Vad är normal behandlingsmetodik för livmoderinflammationer i samband med betäckning /inseminering? Mitt sto står nu på sulfa...
Svar
11
· Visningar
3 862
Senast: Iglatjarn
·
C
Hästvård Här är receptet... Fick häromdagen eller itne ja, utan hästen förståss. Iaf ett anfall av äckliga fästingar. Säkert upp till...
Svar
8
· Visningar
2 954
Senast: CeciliaHeikne
·
Hästvård Min valack hostar en del. han började i vintras (kommer inte ihåg exakt när bara för det). Fick Ventipulmin utskrivet av veterinär, och...
Svar
2
· Visningar
952
Senast: gejsa
·
Hästvård Jag har nu ett föl född 15/5 Han är feg som baredenn. Och nu måste jag ta hit hovslagaren för koll av hans ena bakhov. Behöver nog...
2
Svar
20
· Visningar
1 508
L
Hästvård Hur länge brukar gallor som uppkommit av ett plötsligt foderbyte (till bete från hö) "sitta i" om man direkt när gallorna uppkommit går...
Svar
7
· Visningar
1 177
Senast: Lord Owen
·
L
Hästvård Om en häst får gallor (fodergallor) när den ska börja vänjas vid bete skall man då bryta foderbytet och gå tillbaka till hö tills...
Svar
2
· Visningar
1 920
Senast: Lord Owen
·
M
Hästvård Jag har ett underbart sto som jag bara haft i ca 3 mån. Hon var fruktansvärt vanvårdad när hon kom till mig, de hade bara givit henne...
Svar
15
· Visningar
3 638
Senast: ako
·
M
Hästvård Hej! Vad är det kortaste intervallet man kan ha mellan första och andra sprutan vad gäller influensa och stelkrampsvaccin för att hästen...
Svar
2
· Visningar
608
Senast: Mayara
·
T
Hästvård Har fått hästen sprutad i framkota och bakknä (diagonalt). Hur lång tid rekommenderar era veterinärer att konvalencen ska ta. Min häst...
Svar
12
· Visningar
2 453
Senast: Akustik
·
Hästvård Vi har en häst i stallet som har betett sig lite underligt ett par eftermiddagar. Häromdagen då det började hade han efter en skrittur...
2
Svar
33
· Visningar
2 419
Senast: armada
·
Hästvård Jag får inte tag på behandlande vet. just nu, så jag ber om era åsikter och erfarenheter så länge. :) Min häst har nu lagom till...
Svar
3
· Visningar
940
Senast: Miran
·
C
Hästvård hittade runt 30st svarta prickar under magen på Bonnie igår, Antar att det är fästingar men som itne hunnit suga blod ännu. Men dom...
Svar
10
· Visningar
1 389
Senast: Jane_Done
·
Hästvård Vad är bäst för hästen? Har en skada, vilat 3månader är under igångsättning och ingen vet om hästen kommer att hålla i framtiden. Ska...
Svar
2
· Visningar
694
Hästvård Är det någon som har någon uppfattning när det är lämpligast att kastrera sin hingst? Har läst att hästarna blir större om de kastreras...
Svar
4
· Visningar
1 553
Senast: Rotterö
·
M
Hästvård Är det någon som vet något som är bra mot eksemhästar? Jag har provat Nylanders hästsalva, men jag tycker inte att det funkar så bra...
2
Svar
23
· Visningar
2 447
Senast: Illuzter
·
Hästvård Vad är det för sena som går på insidan(framifrån ) på hasen.?
Svar
9
· Visningar
1 723

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka