Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag är helt förvirrad nu ang. foderstaten eftersom hästen nyligen bytt stall. Vi har ju "nytt" hö då och det finns ingen analys. Jag...
Svar
9
· Visningar
1 048
Senast: _Asynja_
·
L
Hästvård Hej! Jag har problem med min häst, en 14 årig valack. Han har så konstig åkomma: hårda knölar under huden som kommer och går som de...
Svar
14
· Visningar
2 792
Senast: Lomir
·
F
Hästvård Min häst får just nu Butta och Djävulsko. Kan jag ge Glukosamin också? Eller ska man inte blanda det :confused: Tacksam för svar :bow:
Svar
5
· Visningar
1 783
Senast: majja22
·
T
Hästvård Jag ska ju skaffa mig ny häst och det kan ju bli ett sto, har ju aldrig haft ett sto så jag har komit att tänka på det där med brunsten...
Svar
8
· Visningar
818
Senast: emindy
·
Hästvård Har nu äntligen fått igenom operation av min treåring (lös benbit). Op gick mkt bra, biten satt helt lös så de behövde inte karva ngt...
Svar
6
· Visningar
1 026
Hästvård Hur vet man att hästen har "aktiv" erlichia och inte bara förhöjda värden från en tidigare infektion? Jag har precis fått hem...
Svar
2
· Visningar
977
B
Hästvård vad anser ni om att använda torv som strö? använder ni det? fördelar & nackdelar? vad kostar eran torv? vad kan vara rimligt att en stor...
Svar
7
· Visningar
1 298
Senast: _Runaway_
·
M
Hästvård Jag har en nordsvensktravare som får utslag vid virveln eller på sidan av magen på vintrarna. Under sommrarna blir de bättre. Utslagen...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: Alanis
·
Hästvård Hej! Har en valack som blivit ensam herre i stallet. Tror det har snurrat till rejält i huvudet på honom. Ögonen går nästan runt när han...
Svar
7
· Visningar
3 087
Hästvård Man har aldrig tråkigt (eller om det var lugn och ro?) med en Kele i stallet. Igår kom hon in med en stor knöl under på käkbenet (eller...
2
Svar
38
· Visningar
13 373
Senast: Heraken
·
L
Hästvård Jag har hört många hästägare sagt att deras hästar får ryggont vid kyla, vad beror detta på? En häst i naturlig miljö har ju inte ont...
Svar
15
· Visningar
4 293
Hästvård Skulle vilja höra lite om era erfarenheter, ni som har haft hästar med spricka i skenbenet. Hur länge det var boxvila? Några...
Svar
5
· Visningar
1 966
Senast: Gupello
·
Hästvård Vi börjar nu vänja in hästarna i beteshagen succesivt. Kom dock på att det kanske inte är så lämpligt att den lilla islandshästen äter...
Svar
12
· Visningar
3 758
Senast: legolaspiggelin
·
C
Hästvård Min häst är lite sne i sin kota och sliter hoven snett. Men nu har jag märkt att hon inte är inåttåad längre.... Hon var alltid...
Svar
5
· Visningar
1 065
Senast: Cecely
·
Hästvård Ska jag åka & röntga unghästen för att se om han har förändringar? Hur vanligt är det att spatt nedärvs? Vill gärna ha tips & råd på...
Svar
7
· Visningar
827
Senast: Liselott76
·
T
Hästvård Är det någon som vet om man kan använda Switch även på dräktigt sto? :confused:
Svar
3
· Visningar
1 396
Senast: hottis
·
L
Hästvård Vad är det och hur upptäcker man det?
Svar
3
· Visningar
704
Senast: Cronis
·
Hästvård Min ET var ute och undersökte hästen igår. Han gick VÄLDIGT stelt. Han hade gissat på korsförlamning om det inte vore för att med...
2
Svar
20
· Visningar
4 079
Senast: Totola
·
F
Hästvård Jag har lite frågor om Spatt. Hur rör sig en Spatthäst? Blir det sämre eller bättre vid vila eller arbete? Är det nått särskilt man...
Svar
10
· Visningar
2 241
Senast: Lord Owen
·
Hästvård Hur är det där ute i landet?? Har era eksemhästar börjat klia än eller är säsongen bara sen i år?? Jag har inte riktigt fattat varför...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 600
Senast: Lädernunnan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka