Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu behöver jag lite råd här... Min häst har varit halt i 9 månader nu på vänster fram. (finns i nån tidigare tråd) Mjukdelskada i...
Svar
13
· Visningar
1 355
Senast: nilema
·
Hästvård Skulle det kunna finnas någon anledning till att avmaska hästar som enligt träckprover har 0 EPG? Det börjar låta som att vissa i...
Svar
4
· Visningar
837
Senast: pinky
·
K
Hästvård Vad hade ni valt till följande häst? Häst med spatt, ordinerad vila. Problem med luftvägarna sannolikt astma, 20 år, matglad. Känslig...
Svar
7
· Visningar
1 061
Senast: Stallkatten
·
O
Hästvård Igår kväll blev min häst lite underlig. Han verkade väldigt trött, stod med frambenen under sig (totalt motsatt mot fångställning) och...
Svar
2
· Visningar
991
Hästvård Det har jag för mig en häst kan få... Någon som vet nåt om det?! Vad är symptomen?
Svar
5
· Visningar
1 726
Senast: psychogrrl
·
Hästvård Har ngn erfarenhet av detta? Min häst är väldigt öm över detta området runt kors/bäcken. Reagerade starkt runt detta område när...
Svar
6
· Visningar
1 501
Senast: Pigalle
·
Hästvård När min pålle var 3 ½ år fick jag köpa en ny westernsadel åt honom då den gamla var för trång. Givetvis hade jag även en sadelutprovare...
Svar
7
· Visningar
1 776
Senast: sante
·
Hästvård Japp, igår hände det. Pållen hittade på en spik någonstans i hagen och fick den rakt upp i strålen. 5-6 cm gick in. Vi skickades till...
Svar
1
· Visningar
876
Hästvård Har du några tips hur jag kan få min kräsna häst att äta lite mer på tävling? Eller annars också. Försökt att hitta sådan man han tycker...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: life
·
Hästvård Vet inte vart jag ska vända mig, kan inte tänka klart längre så gör ett försök här... I påskas kände jag att min 14åriga...
Svar
7
· Visningar
1 415
Senast: Migo
·
S
Hästvård Finns det verklgen något som heter så. Min häst fick det en gång och nu efter hand har jag fått veta att det var den sortens fång. Han...
Svar
2
· Visningar
857
Senast: Jane_Done
·
C
Hästvård Jag har sett SÅ MÅNGA som inte strör framme vid dörren. Iafl inte lika tjockt. Samma i boxen vid väggen. Jag strör alltid lika tjockt...
2
Svar
30
· Visningar
3 277
Senast: mullenberg
·
B
Hästvård Har en senskada på min häst och fick butta (14 dgr) och orudis gel att behandla honom med. Nu undrar jag hur länge jag ska smörja...
Svar
4
· Visningar
2 628
Senast: Boomerang
·
S
Hästvård har en bekant som kikat på hopphäst som fått en skada tidigare som numer syns som en "utbuktning" på knäet där det samlats vätska...
Svar
5
· Visningar
4 097
Senast: snotra
·
C
Hästvård Hejsan allihopa! Detta kommer bli en märklig förklaring men jag hoppas ni förstår vad jag menar! :crazy: Min haflinger vallack...
Svar
9
· Visningar
2 656
Senast: Cämz
·
T
Hästvård som kommer varje sommar, vad är det för något? ser ut som bett av något slag, fast ligger i linjer. ni vet säkert vad jag menar, nästan...
Svar
12
· Visningar
1 872
Senast: Faasiqah
·
Hästvård Var köper man trätjära till hovarna? Jag bor i Umeå, men rent generellt? /jenny
Svar
5
· Visningar
838
Senast: Luff
·
S
Hästvård Nån som har häst med det? Hästen har NOLL kondis och när man promenare med henne eller rider henne så flåsade hon och har ingen ork...
Svar
5
· Visningar
1 028
Senast: sante
·
Hästvård Min minishettis, 15 år, har varit hur snäll som helst att lyfta hovarna på tidigare (har haft honom i ca 2 månader) fram till i förra...
Svar
9
· Visningar
947
Senast: tjoffsan
·
Hästvård och vad är isåfall symtomen? Samma som för människor? NÅGON som vet?!
Svar
1
· Visningar
637
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka