Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Mitt 7-åriga halvblodssto har fått mkt puls i alla fyra hovarna. Hon är även ordentligt lös i magen av det kraftiga gräset. Uppvisar...
Svar
10
· Visningar
1 231
Senast: solaris
·
E
Hästvård Efter att man har grundvaccinerat mot stelkramp, hur ofta vaccinerar man sen då? Läste i en artikel i Ridsport idag, något om var 5:e...
Svar
10
· Visningar
1 203
Senast: Lena_B
·
E
Hästvård Jag har gått och funderat, och hade bestämt mig för att vaccinera 20-åringen mot hästinfluensa (hon har aldrig varit vaccinerad mot det...
Svar
7
· Visningar
810
Senast: jenred
·
M
Hästvård kan man räkna med att en 4 åring växer mer på höjden innan den är helt färdigvuxen?? hur mycket isåfall & hur många år växer dom??
Svar
7
· Visningar
1 038
Senast: Stallflicka
·
Hästvård Det känns som om det får räcka nu. jag köpte halvblodet i augusti -04 och red och tränade ordentligt i 3 månader. I början av november...
Svar
15
· Visningar
1 228
Senast: superstar
·
F
Hästvård Hejsan alla hästmänniskor! Jag har tänkt lite på det här med lösdrift, när hästen går ute året om hur gör man då med träningen med...
Svar
3
· Visningar
683
Senast: emindy
·
F
Hästvård Kom till stallet idag och såg min minishettis gå i en hage med gräs upp till magen :eek: Tog in honom 15.30, då hade han betat i den...
Svar
5
· Visningar
1 571
Senast: Fjunet
·
B
Hästvård Min shettis har fått ryckningar i vänstra sidan och jag har inte en aning om vad det kan bero på. Det ser ut som muskelryckningar men...
Svar
1
· Visningar
1 063
Senast: Benzon_lover
·
T
Hästvård Jag undrar om det går att kastrera en 5-årig hingst nu, i början av juni (Stockholm)? Om det kalla vädret (10-15 grader) håller i sig...
Svar
4
· Visningar
757
Senast: CK
·
F
Hästvård Vet ej om denna tråden hamnar rätt. Men provar här. Om man börjar linda benen på hästen under nätterna blir det då som ett berunde...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: jea78
·
N
Hästvård När man kratsar hovar på en del hästar så får man ibland med sig lite vitt "gojs" (bra ordval va? ;) ). Varför blir det så? Och vad...
Svar
3
· Visningar
1 536
Senast: Rude
·
Hästvård Sålde en ponny förra våren och just nu idag ringde den nya ägaren och undrade om hon möjligen kunde varit dräktig vid...
Svar
2
· Visningar
1 128
Senast: skjona
·
Hästvård Idag när jag skulle rida upptäckte jag att min häst hade en svullnad på vänster bak. Svullnaden sitter på insidan av benet ovanför kotan...
Svar
4
· Visningar
1 200
Senast: musen21
·
M
Hästvård Är livrädd att min häst ska drabbas av borrelia eftersom jag bor i ett område med mkt fästingar. Undrar vad en smittad häst får för...
Svar
3
· Visningar
2 959
Senast: thessie
·
C
Hästvård Hörde någon som sa att numera lägger man hästen vid kastrering...är det så? Är det inte olika från vilken klinik/distrikt man anlitar...
Svar
18
· Visningar
1 193
S
Hästvård Jag undrar vad ni som bor i norrland använer för avmaskningsmedel nu innan sommarbete. lite intresserad bara ocj vill ha råd. :bow:
Svar
3
· Visningar
815
Senast: Mynta2
·
Hästvård Är det någon som har operarat sin häst för struplocksförlamning/struppipning? I så fall, hur blev resultatet? Upplevde ni att hästen...
Svar
2
· Visningar
1 079
Senast: Calippo
·
L
Hästvård Finns det någon här som kan ge mig adressen till någon bra länk om borelia? Har en häst med det, och vill läsa allt om det.
Svar
1
· Visningar
948
Senast: thessie
·
Hästvård Hej! Hur ofta tvättar ni era eksemtäcken? Vad tvättar ni de med? Min hästs täcke tvättade jag redan efter att ha smörjt honom i 3...
Svar
3
· Visningar
1 035
Senast: Waccardi
·
B
Hästvård När en häst har stålröta då luktar de ju illa ur hoven ,strålen är som en gegga och hästen är halt mm.. Men kan de börja lukta illa ur...
Svar
5
· Visningar
2 971
Senast: emindy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka