Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har en 7-årig vbl travare som ganska nyss släpptes på betet. Igår tyckte jag att han var varmare än vanligt precis ovanför hovarna...
Svar
3
· Visningar
660
Senast: eldione
·
C
Hästvård Någon som lärt/lär sig av Gene Ovnicek? Vad tyckte ni? Någon som sett hans filmer eller varit på förläsning? Hur annorlunda...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Tez1
·
A
Hästvård Kan man använda detta på ston som ska betäckas? Har det någon påverkan på fölet? Står inget på förpackningen. Tack på förhand.
Svar
9
· Visningar
1 302
Senast: aana
·
Hästvård Är det någon som har någon erfarenhet av detta. Fick ett nyhetsbrev på mailen idag som jag är prenumerant på, från Ridsport/Fl-Net...
Svar
7
· Visningar
876
Senast: hannibal
·
Hästvård (Nu vet inte jag om den här ligger i rätt forum men jag hoppas på det! :) ) Det är en tjej i stallet som har en häst på prov i en...
Svar
6
· Visningar
927
Senast: chrysler
·
L
Hästvård Hej! Jag har en ardenner som jag kör med. När vi är ute och kör så drar han åt vänster så man måste hålla höger töm spänd hela tiden,och...
Svar
8
· Visningar
961
Senast: Boj
·
Hästvård Liten resumé: Mitt 5 åriga halvblodssto kom in halt från hagen i januari, hade antagligen vrickat sig. Svullen kota. Stod i boxvila en...
Svar
13
· Visningar
1 087
Senast: towe
·
C
Hästvård Jag har en :bow: 19 årig "ung" NF valack :bow: som har kronisk bronkit och ledproblem, får behandling för båda problemen så han har...
Svar
1
· Visningar
701
Senast: yrbin
·
Hästvård Stämmer det att veterinärer oftast ordinerar Finadyn vid fång? I så fall, är det någon som vet varför Finadyn är bättre än de övriga...
Svar
11
· Visningar
3 156
Senast: armada
·
F
Hästvård Idag hände det som inte fick hända :crazy: Missy hoppade ur sin hage och sprang runt alla hagarna i snabb galopp när vi väl fick fatt...
Svar
13
· Visningar
1 105
Senast: Messy
·
7
Hästvård hej jag har en fråga som jag behöver ett svar på! jag undrar vad ni tycker om att betäcka en shettis som är 29år gammal???går det? vad...
2
Svar
27
· Visningar
2 618
Senast: Panter
·
Hästvård Hur tar ni normalt hand om era hästar varje dag? Alltså, det är självfallet att de får det mockat hos sig och får mat osv. men det är...
2
Svar
32
· Visningar
2 497
Senast: Huntress
·
Hästvård har en liten undran efter att ha pratat med en hundägare idag. Hans hund har /har haft borrelia. Han sa att nu när värmen kommer så...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: Boj
·
Z
Hästvård Min häst hostar inte, har inget näsflöde- aldrig haft. Märkte dock för 4 veckor sedan att han en varm dag hade dåligt med ork. Tänkte...
Svar
0
· Visningar
1 660
Senast: Zeena
·
P
Hästvård Min häst har tydligen blivit sparkad på borshan. Hon är svullen på knät där vart borshan sitter. hon har fått finadyne & hippotrim i en...
Svar
10
· Visningar
1 073
Senast: Lädernunnan
·
Hästvård Det är just vad min fråga är. Jag har hört det men nu vill jag få det bekräftat. Gärna om ni har en internet sida att visa. Är...
Svar
9
· Visningar
947
Senast: lizan
·
E
Hästvård Hästen jag troligtvis ska köpa har ett överben på skenbenet, vä fram. Vet. sa att det inte låg an mot nåt gaffelben så det vart ingen...
Svar
7
· Visningar
1 154
Senast: cactuspower
·
Hästvård Satt och funderade över detta då vi ska avmaska på måndag..hade Equimax förra året (tror det hette så?) Vad finns det mer för några...
Svar
13
· Visningar
3 930
Senast: SuzMania
·
Hästvård Vad kan det vara för fel då en häst från den ena vintern till den andra blir extremt lång- och täthårig ? Behåringen sitter långt in på...
Svar
12
· Visningar
3 299
Senast: Dito
·
C
Hästvård att en valack som är 5 år, blev kastrerad som åring, leker hingst, och betäcker stona som brunstar?! Det jag tycker vore mer...
Svar
7
· Visningar
817
Senast: Cronis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka