Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag "känner" en man som har ett antal hästar. Han hyr också ut stallplatser. Själv bor han 21 mil från stallet och är där kanske 1...
2
Svar
30
· Visningar
2 346
Senast: bengall
·
Z
Hästvård Jag skulle avmaska mitt sto som precis har fölat med ivomec igår, men när jag läste på förpackningen stod det att det inte...
Svar
3
· Visningar
884
Senast: Magdalena
·
Hästvård Ja, inte vet jag... Mer än att jag vet att pållan är svullen i höger fram. Bara på insidan av benet, jämns med hela, en rätt hård...
Svar
9
· Visningar
1 750
Senast: CosmicQueen
·
Hästvård Igår fick jag resultatet på Novans träckprov och det var en positiv upplevelse. Hon hade 30 epg blodmask för övrigt var hon nollad. Av...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: Magdalena
·
B
Hästvård Har många funderingar kring det här med att vaccinera. Eftersom jag kommer från "travvärlden" så är jag inte så bekant med vaccin :o...
Svar
3
· Visningar
817
Senast: Hussen
·
M
Hästvård Jag har en häst som verkar ha väldigt mycket slem någonstans, bihålorna? Ibland, ca 1ggr/dag "hostar" hon med näsan och det flyger ut...
Svar
2
· Visningar
739
·
Hästvård Ringde ATG kliniken igår och berættade om min hæsts symtom & han misstænkte tornutskotten men det brukade inte vara det utan det kunde...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 698
Hästvård Jag fick idag höra att MSM skulle tas bort från karenslistan fr o m 1:a Juli i år.....har skickat en fråga till Peter Forsberg på STC...
2
Svar
22
· Visningar
2 025
Senast: Fager
·
Hästvård Har haft den nya hästen i ca en månad. För drygt en vecka sedan fick han ett lite sårpå utsidan av höger framben lite ovanför kotan...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: solaris
·
Hästvård En fråga till er. En häst som aldrig varit klippt, men svättas enormt både i ridning och i hagen. Bara vanlig lugn hagvistelse, nu när...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: shady
·
B
Hästvård I mitt stall gjorde vi i våras träckprov med resultat mellan 0 och 2000 ägg/g. Sedan bestämde vi avmaskningsmedel och datum som...
2
Svar
21
· Visningar
2 173
Senast: AnnaKarinA
·
Hästvård Fungerar muggbehandling även på rasp? Alltså, är det samma bakterie fast den sätter sig längre upp? Min nordis har ju ganska mycket...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: Cheran
·
Hästvård En ponny som äter dåligt och har lite kladdig ihopkletad avföring. Han äter bara upp kvälls hösilaget. Morgonen äter han sakta och...
Svar
8
· Visningar
1 007
Senast: tuttan
·
S
Hästvård Jag har en islandshäst på 19år som har fått fång. Han är något överviktig och har blivit väldigt lite motionerad på sissta tiden då jag...
Svar
2
· Visningar
865
Senast: Fia-Lina
·
Hästvård Just nu är jag väldigt aktiv i trådskapar-kretsar här på hästvård, då det av en ren slump hittades spatt i min hästs ena bakhas igår...
Svar
2
· Visningar
951
Senast: superstar
·
Hästvård Jag fick ett tips att man ska behandla mugg med honung, någon som har provat? det är väl bakteriedödande så kanske det funkar? Jag har...
Svar
18
· Visningar
4 635
Senast: sassymaddan
·
B
Hästvård Mina 2 hästar är just nu "bara" stelkrampsvaccinerade, men jag vill lägga till hästinfluensa. De vaccinerades i slutet av februari...
Svar
3
· Visningar
598
Senast: burton
·
S
Hästvård hej har haft mitt sto i en månad och hon låter som hon rapar eller nått sånt? hon kan göra det när jag leder henne, står och pysslar...
Svar
18
· Visningar
4 697
·
S
Hästvård Vad är typiska tecken för en senskada? Är senan/senorna konstant svullna då eller kan det komma och gå? Om en häst är gallig/svullen...
Svar
6
· Visningar
1 298
·
F
Hästvård Hej! Jag har en sjuårig shetlandshingst som ska kastreras. Ingreppet kommer att ske hemma på gården av distriktsveterinär. Jag har bara...
Svar
2
· Visningar
981
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka