Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Skulle behöva ha ut veterinären snart då mina två ponnys behöver bli vaccinerade. Den ena behöver också klippas och behöver i samband...
Svar
6
· Visningar
1 499
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Era erfarenheter? Unghästen går barfota men får tyvärr sprickor i lamellranden. Vilken produkt från hovbalans bör jag köpa? Har kollat...
2
Svar
33
· Visningar
2 967
Senast: Manji
·
Hästvård Köpte min häst för ett år sedan och när jag köpte honom sa ägaren att han nyligen vaccinerats mot "det vanliga" och dum som jag var...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: hoppeloppe
·
Hästvård Jag har en new forest som är sex år gammal, som hittills gått barfota, och det har gått bra. I somras, när det var som allra mest...
Svar
15
· Visningar
1 433
Senast: mily
·
Hästvård Hej alla på bukefalos. (varning för långt inlägg) Jag har många funderingar kring det här och vet inte hur jag får svar riktigt, så...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 945
Senast: Apollo
·
M
Hästvård Finns det några helt "rena" hästar? Tex härinne, ni som vet (tex har exportröntgat hästarna) - är era hästar helt fläckfria om man...
Svar
18
· Visningar
3 070
Senast: ephyra
·
Hästvård Hur mycket kan man träna en häst som har en spricka i hoven? mitt lite äldre sto har fått en skicka i backre hov vägen vid ballen...
Svar
2
· Visningar
2 610
Senast: Nominous
·
Hästvård Artikeln är en plusartikel men kan hittas här. Vad som dock går att läsa ändå är att hästen blivit alldeles för hårt verkad (no shit)...
2
Svar
21
· Visningar
5 803
Senast: sillysinta
·
Hästvård Nu är leran här och muggen kommer som ett prev på posten för min kille. Vanligtvis tvättar jag först med hibiskrubb och stryker sedan på...
2
Svar
23
· Visningar
4 109
Senast: Blandrastik
·
Hästvård Hur länge tar det innan en B- vitaminspruta ger effekt på häst? Någon dag? Vecka? Någon som vet?
Svar
1
· Visningar
810
Senast: Masse
·
Hästvård Ja, nu har min lille shettis fått fång. Jag har noll erfarenhet av detta och sökt bland gamla trådar. Men de flesta trådarna är flera år...
Svar
10
· Visningar
1 399
Senast: Lindsen
·
Hästvård Jag har ett problem som jag inte vet orsaken till. När jag rider på min häst så har han på senaste tiden börjat sparka med höger bakben...
Svar
11
· Visningar
4 018
Senast: Kaching
·
Hästvård Min häst får till 99.% alltid kolikkänkingar efter att ha fått lugnande intravenöst, oralt funkar bättre men inte alltid det ger samma...
Svar
2
· Visningar
2 066
Senast: Efwa
·
Hästvård under hösten och vintern har jag varit upprepade gånger hos veterinären med min häst. Han har haft problem med snubblingar ett tag...
Svar
7
· Visningar
895
Senast: Lindsen
·
Hästvård Hej, jag är en 17 år och jag har länge velat ha en egen häst. Jag har ridit i 6 år och jag skulle behöva hjälp med hur jag får mer...
Svar
15
· Visningar
1 173
Senast: Tibben
·
  • Låst
Hästvård Jag står just nu inför ett svårt beslut, ska jag avliva mitt fullblod eller inte. Hästen i fråga är inte gammal (8år) men det finns...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
10 486
Senast: Boj
·
Hästvård Finns det någon här som avlivat sin häst på strömsholm? Eller på någon annan klinik? Vet inte ens om dom gör det och tar hand om kroppen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 149
Senast: mackan
·
Hästvård I mitten av september fick min häst hastigt svårt att svälja och tugga. Dreglade, osv. Vi blev remitterade till klinik av...
2
Svar
22
· Visningar
1 848
Senast: Efwa
·
Hästvård Hej. Har en fråga ang knottallergi. Om en tvåårig häst helt plötsligt börjar klia man och svans väldigt mycket på sensommaren, så taglet...
Svar
7
· Visningar
1 009
Senast: skuggi
·
Hästvård Hur kan en hästs hälsa påverkas om dom inte rids regelbundet? Tacksam för svar :)
2 3
Svar
40
· Visningar
2 486
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI