Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Jag är inte så hästkunnig men undrar om det finns någon regel som säger att hästarnas foder inte får ta slut? Att man måste köpa...
Svar
3
· Visningar
638
Senast: Ruskig
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 418
Senast: pews1972
·
Hästvård Startar en ny tråd eftersom den senaste jag hittade är ett år gammal och har mycket ot.. Jag skulle vilja samla oss med KS hästar (och...
10 11 12
Svar
221
· Visningar
36 491
Senast: Emiro
·
Hästvård Att bedömma hullet på sin häst känns aldrig lätt, men hur hullbedömmer man en häst med jätte jätte mycket vinterpäls? Om man bara ser på...
Svar
9
· Visningar
1 271
Senast: Milene
·
Hästvård Har nu under kvällen lagt ett mentalt pussel och alla bitarna föll på plats. Min älskade C-ponny har Cushing. :( Alla erfarenheter...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
33 598
Senast: Minsans
·
Hästvård Hej 1. Har ni något tips på hur man bäst rengör klippmaskinen? 2. Jag skulle helst bara vilja skölja ur den 3. Kommer inte åt överallt...
Svar
11
· Visningar
1 944
Senast: Seabaz
·
Hästvård Finns det någon här som vet något om hästhållning och uppfödning i Tjeckien? Standard? Skillnader och ev. likheter med vår egen?
Svar
9
· Visningar
1 002
Senast: pews1972
·
Hästvård Hej. Jag misstänker att min häst har fått ringorm hon går på lösdrift med en annan häst. Jag undrar ifall man måste behandla det? När...
Svar
3
· Visningar
1 094
Senast: Diamant
·
Hästvård Vad tror vi? Dessa dök upp idag när jag klippte hästen. Såg dem inte innan och inte när jag klippte utan när jag borstade bort pälsen...
Svar
7
· Visningar
1 737
Senast: Design05
·
Hästvård Jag har velat fram & tillbaka på att klippa manen på min varmblodstravare men vet inte riktigt ifall hon skulle passa i kort man. Just...
Svar
16
· Visningar
1 835
Senast: mackan
·
Hästvård Vet att det finns många "exemplariska" hästmänniskor här inne med lösdrift, fodring flera gånger osv osv. Men nu vill jag faktiskt påstå...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
12 246
Senast: anna__panna
·
Hästvård Hej! Köpte en häst för några månader sedan, rätt tidigt efter köpet så uppkom de problem etc att hästen försökte ha av mig på alla...
Svar
5
· Visningar
1 655
Senast: lividivi
·
Hästvård Hej. Min kompis häst är sedan ca 4månader Barfota och trivs bra med det. Men jag la märke hennes traktstöd nu efter att Hovis varit här...
Svar
9
· Visningar
1 788
Senast: Charly
·
Hästvård Hej! Ska "ta över " ett russ som är 17 år. Söt liten ponny som dottern på 10 ska ha som första häst. Vill ha tips på vilket...
Svar
11
· Visningar
730
Senast: Centaur
·
Hästvård Vad betala ni för tandkoll av häst? Det är snart dags för min ena att få munnen kollad, på klinik tänkte jag då jag inte vet någon...
2
Svar
30
· Visningar
10 200
Senast: johanssk
·
Hästvård Jag och stallägaren där jag har min häst inhyrd har lite olika syn på hästskötsel/hästhantering och utfodring, men jag har väl...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 615
Senast: boccia
·
Hästvård Min welsh är i princip gratis att försäkra jmf med halvblodet... O_o Hur är det med andra raser? Vilka raser anser bolagen vara de...
2
Svar
39
· Visningar
3 899
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Min islandshäst blir ofta dålig i magen vintertid till och från. Förut har hon reagerat på hösilage, men i år får hon bara hö. Men...
2
Svar
27
· Visningar
3 243
Senast: Drago
·
Hästvård Jag känner att jag behöver bolla med personer som har erfarenhet av boxvila. Min valack har stått på box i drygt fem veckor, men fick...
2
Svar
20
· Visningar
1 700
Senast: Habina
·
Hästvård Hej! Jag har två egna hästar, en av dom är min nya haflinger. Hennes man,svans och lugg är lite halvt sådär i kvalitet eftersom förra...
Svar
8
· Visningar
1 695
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?