Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har en häst av den håriga sorten. Jag får göra det mesta med henne, men hon gillar inte när jag rycker manen. Försöker att ta några...
2
Svar
29
· Visningar
6 542
Senast: Novali01
·
Hästvård Ja, hur mår era hästar med PPID? Ålder?Medicineras dom?Kan dom ridas normalt?Hur har ni löst foderfrågan om de andra hästkompisarna har...
Svar
8
· Visningar
3 058
Senast: Ace
·
Hästvård Ni som provat, ger det effekt, och hur lång tid har det tagit innan ni märkt något?
2
Svar
32
· Visningar
6 107
Senast: Centaur
·
Hästvård För ungefär 10 veckor sedan fick min häst en senskada ( i hasen, väldigt ovanlig men god prognos ). Han har gått 8 veckor i sjukhage och...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: Grazing
·
Hästvård En av våra hästar har väldigt konstig päls. Den ser "dammig" ut... :confused: Hästen ifråga har eksem och har haft regnskållor för två...
Svar
3
· Visningar
1 130
Senast: Buck
·
Hästvård Min häst står rakt upp och ned och svettas utan att röra på sig. Är det fler som har hästar som pälsat på sig för mycket trots det milda...
Svar
8
· Visningar
1 295
Senast: Egonson_
·
Hästvård Hej. Min häst har dragit på sig ett broddhål igår. Har inte så stor erfarenhet inom detta så undrar vad ni har för tips. Ska jag koka...
Svar
12
· Visningar
2 137
Senast: mily
·
Hästvård Hej! Är ute och letar islandshäst och funderar över besiktning. Letar islandshäst och funderar över när det är "lönt" att göra en...
Svar
3
· Visningar
539
Senast: Lobelia
·
Hästvård Min shettis i princip matvägrade ett helt dygn för ett tag sedan (inte ens favoritgodiset var intressant). Hon var allmänt låg, osv...
2
Svar
39
· Visningar
2 938
Hästvård Hej alla, som vissa av er kanske vet bor jag med min häst i Tyskland. Idag hade vi besök av hästvagen (tangentbordet pa den här datorn...
Svar
15
· Visningar
2 834
Senast: svea
·
Hästvård en häst i stallet har precis blivit friskförklarad från vad som tros vara fång. Hästen hade endast visat ytterst lite hälta men pga dess...
Svar
11
· Visningar
1 159
Senast: Centaur
·
Svar
0
· Visningar
273
Senast: Sockerbit
·
Hästvård Är det någon här i stora Bukevärlden som har en av dessa maskiner, eller helst har provat på båda två, som skulle vilja ge mig en liten...
Svar
0
· Visningar
657
Senast: SkogsToka
·
Hästvård Någon som anlitat en hästtransportör här? (Altså ett bolag med häst-lastbilar som kör fraktar hästar i Sverige) Hur funkade det? Pris?
Svar
6
· Visningar
3 368
Senast: Masse
·
Hästvård Har en häst hemma på prov, som har några krustor vid karleden bak. Ägaren har sett det och haft ute vet som inte visste vad det var, men...
2
Svar
29
· Visningar
3 108
Senast: Pudlan
·
Hästvård Är det ngn som provat den? Vad upplevde ni som bra? mindre bra ? Är den värd att köpa, nu tänker jag inte på priset utan är den värd att...
Svar
0
· Visningar
1 036
Senast: Delfinarie
·
Hästvård Hej. Jag har en fråga som jag hoppas att ni kanske kan hjälpa mig med. Det är så här att vi har alltid haft halm i våra hus till...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: Delfinarie
·
Svar
0
· Visningar
307
·
Svar
0
· Visningar
360
·
Hästvård Tänkte höra om någon av er här har erfarenhet av häst med konstaterad artros i SI-led och vad ni isåfall haft för upplägg för att...
Svar
8
· Visningar
4 512
Senast: valvis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025