Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Flera hästar i min närhet dras med bäckenrotationer och det finns SÅ LITE att läsa om det, verkar det som? Vad kommer det sig av, vad...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 828
Senast: Narcissa
·
Hästvård Hej! Jag har en 20-årig pigg ponny som nu under en månads tid börjat äta upp boxinredningen. Hon går 5-6 dagar i veckan, med variation...
2
Svar
34
· Visningar
2 063
Senast: Efwa
·
Hästvård Hej har en lite pinsam fråga men har tänkt på detta ett tag nu kan ston få besvär i sin slida? har tänkt på detta men har sett att ett...
Svar
4
· Visningar
931
Senast: France
·
Hästvård Suck... efter 3 veckors ledigt pga balltramp och trampat skon upp i bärranden nådde jag att rida 3 dagar. Kommer ut till en slö häst som...
Svar
5
· Visningar
939
Senast: Siggan
·
Hästvård Hej! Vad tycker Ni att man bör ha i sitt hemapotek till ponnyn? Tack för svar!
Svar
4
· Visningar
731
Senast: Toxid
·
Hästvård Har försökt googla mig till svaret, men hittar det inte. Vilken pH har hästens urin?
Svar
3
· Visningar
554
Senast: cambodia
·
Hästvård Har en häst som troligtvis vrickat sig i hagen och fått en skada på ett ligament vid inre hovled . Varit till veterinär och gjort både...
Svar
10
· Visningar
1 300
Hästvård min ponny med sommarexem har fått utslag i svansroten? Ska avmaska henne inom kort, hon låg precis under gränsen till mask innan...
Svar
9
· Visningar
2 565
Senast: Madick
·
Hästvård Hej! Insåg idag att min shettis på 8 månader har fått en knöl ovanför mungipan på vänster sida. Vet inte om den syns på insidan då det...
Svar
1
· Visningar
1 392
Senast: mackan
·
Hästvård Jag har en liten a-ponny som jag haft på foder sedan november. Hon har alltid gått barfota som jag förstått det, och det har fungerat...
Svar
17
· Visningar
2 084
Hästvård Hej! Min häst äter Metacam och ska göra det i två veckor till. Problemet är att han blir väldigt lös i magen av det, tappar även hull...
2
Svar
24
· Visningar
2 123
Hästvård Vad har ni använt för att sanera utrustningen? Tänker då på läder framför allt.
Svar
5
· Visningar
981
Senast: mackan
·
Hästvård Hello! Skapar denna tråd på grund av min bristande kunskap gällande broddar (första vintern med egen häst) Upptäckte idag att ena...
Svar
8
· Visningar
2 307
Senast: Denise99
·
Hästvård Vaccinerade min häst för första gången 19:e december med stelkramp och hästinfluensa, och återvaccin ska väl vara inom 4-6 v? Nu kan min...
Svar
0
· Visningar
645
Senast: tavla
·
Hästvård Hej alla! Jag skriver detta inlägg för att jag håller på att oroa ihjäl mig själv. Har en ung valack som haft en fibroblastisk ink...
Svar
15
· Visningar
8 074
Hästvård Det faller sig så att nästa skoning förmodligen kommer bli nån enstaka dag innan nästa återbesök på kliniken, spelar det någon större...
Svar
4
· Visningar
597
Senast: Smulan75
·
Hästvård Hej, Min häst har opererat bort två stora benbitar, en i vardera bakknät. Vid återbesöket fick jag beskedet att hon nog kan fungera som...
Svar
0
· Visningar
578
Senast: Ottilia
·
Hästvård Min häst har reagerat kraftigt på hösilaget. Han får som utslag över hela kroppen. Knölar som vätskar sig och sen spricker. Han är pigg...
2
Svar
36
· Visningar
5 131
Senast: Niccoh
·
Hästvård Är på väg att köpa en häst från södra Europa f-12. Han har under hösten tappat vikt pga brist på foder och har då satt extra päls (det...
Svar
8
· Visningar
2 433
Senast: Rosie
·
Hästvård Min överviktiga sällskapsponny har betett sig underligt idag och jag funderar på fång. Lite bakgrundsinformation. Äter enbart hösilage...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 200
Senast: maddie202
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025