Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har en Welsh cob - Dponny som jag haft i ca 1år. När jag köpte henne så var hon inte i det bästa skicket muskelfattig & svankig -...
Svar
5
· Visningar
1 102
Senast: Smulan75
·
Hästvård Går rakt på sak! Hästen skoddes idag och Hovslagaren reagerade på att han var väldigt röd i sulorna fram. Lika mycket på båda hovarna...
Svar
6
· Visningar
2 811
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Undrar om någon här har hört talas om någon slags propeller som man fäster i botten på vattenhinken som då roterar och även har...
Svar
1
· Visningar
692
Senast: skogaliten
·
Hästvård En vän anlitar en diplomerad fysioterapeut som går igenom hennes häst. Hästen är stor och ung, lite stel här o där men inga större...
Svar
7
· Visningar
1 037
Senast: Centaur
·
Hästvård Hej! Jag och en kompis tänkte köpa potatisprotein istället för att mata på med massa kraft. Vi båda ger i dagsläget både lusern 2kg...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 950
Hästvård Idag hittade jag en mask i rumpan på min sköna dam. Jag tittade där när jag fodrade lunch eftersom det kliat hysteriskt på henne ett par...
Svar
1
· Visningar
798
Senast: Madick
·
Hästvård Jag och min kompis började i somras rida en spänd och okunnig travare som hade en opassande sadel. Hästen hade därför sjukt i ryggen och...
Svar
15
· Visningar
1 271
Senast: Sirap
·
Hästvård Är rådvill över min ena häst som förra veckan över en natt blev fruktansvärt öm och kokhet på fram- och insidan av ena hasen. Ingen...
Svar
19
· Visningar
1 536
Senast: skuggi
·
Hästvård Behöver lite tips! Hästen min har precis blivit tvungen att bli ensam i hagen pga hagkompisen och hon rök ihop vid fodringarna. Nu har...
2
Svar
32
· Visningar
2 461
Senast: höstmåne
·
Hästvård Sitter hemma och oroar mig över en av mina hästar som blev sjuk igår kväll. På förmiddagen och fram till kl 14 var han som vanligt och...
Svar
14
· Visningar
1 295
Senast: Jate Volim
·
Hästvård Vi har några hästar i en sto- och en valackflock i vårt stall. Idag har vi alla hästarna ute på dagen och inne på box på natten. Av...
Svar
11
· Visningar
1 315
Senast: lil-sis
·
Hästvård Hittade en knuta på halsen precis bakom ganaschen på min häst när jag hade tränat. Kändes inte som en svullnad utan mer som en knuta...
Svar
17
· Visningar
4 504
Senast: Pudlan
·
Hästvård Vad är det med min häst? Har ett sto på 15 år som plötsligt är annorlunda, och jag kan inte sätta fingret på vad det är för fel. Det...
2
Svar
31
· Visningar
1 839
Senast: Boj
·
Hästvård Jag hade behövt lite idéer så jag vet vad jag ska föreslå när jag åker på återbesök igen nästa vecka. Har en häst som voltade i hagen...
Svar
14
· Visningar
2 244
Senast: Centaur
·
Hästvård Hej! Har en 7-årig varmblodstravare med dåliga levervärden. Han kom från ett dåligt hem och jag håller nu på med rehab/inridning men han...
Svar
3
· Visningar
912
Hästvård Hejsan allihopa, jag hoppas jag kan få lite tips och råd ang regnskållor. Min häst, Arab 23 år, svårt att hålla hullet och ganska...
Svar
1
· Visningar
1 141
Senast: Beeboppe
·
Hästvård Jag blir snurrig av det här med grundvaccin, Min häst fick första sprutan Proteq flute 19/12 sedan Equip FT vet 17/1 (detta ska vara...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: MalanMjöl
·
Hästvård Har lånat ut min häst till min kusin, enbart för att hon ska ha en häst att komma igång med tävlingarna igen. När det var dags för...
Svar
3
· Visningar
1 018
Hästvård Hej! Jag är ny här på forumet, men har länge läst och hämtat råd och tips när hästen min inte mått bra eller fått något litet sår...
Svar
4
· Visningar
2 892
Hästvård Hej! Någon som vet eller har erfarenhet om mycket fluor i dricksvattnet är skadligt för hästar? Nyligen har rekommendationerna från SLV...
Svar
0
· Visningar
607
Senast: Scs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka