Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Brukar du använda nosgrimma i fleece på ditt träns? Jag vet att det finns till vanliga grimmor och undrar om det finns till träns också...
Svar
7
· Visningar
1 140
Senast: TinyWiny
·
Utrustning hej jag undrar om någon vet, kan man strunta i panelerna på en trekker PRO endurance Classic och istället använda en grandeur padd med...
Svar
2
· Visningar
576
·
Utrustning Finns det? Har letat överallt tycker jag. Jag har en 90 cm gjord med hopplatta men den saknar ju hällor för stropparna så som en...
2
Svar
20
· Visningar
1 635
Senast: tuaphua
·
Utrustning Någon som provat Acavallos Hexa-Free pad? Eller någon liknande, typ som den från BR? Funderar på en sådan för att mellan min bomlösa med...
Svar
0
· Visningar
508
Senast: LinaG
·
Utrustning undrar vad bomvidd 33 står för, wide eller xwide? Tacksam för svar, kan inte hitta nåt när jag googlade. Eva
Svar
1
· Visningar
540
Senast: Elisha
·
Utrustning Letar krubbor att köpa till stallet. Vilka är de bästa?
Svar
9
· Visningar
925
·
Utrustning hejsan bukisar!! jag skulle vilja veta allt om hackamore, vilka slags hästar har dem? de behöver inte vara hyperkänsliga? varför...
2
Svar
39
· Visningar
15 888
Senast: Dopy
·
Utrustning Hur gör man bästa planlösningen på ett stall som är 7x7m? Vill få in 3 boxar(minsta på 3x3m, gärna så stora som möjligt) och skötselplats.
Svar
10
· Visningar
1 427
Senast: MiaMia
·
Utrustning Hur vet man ålder på sadel ? Morris har ju ett system där alla sadlar har ett eget nummer - så man kan få info men övriga märken ? Har...
Svar
7
· Visningar
1 986
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Funderar på att inför skaffa mig en samshield hjälm. :love:Tycker att de är sjukt fina och de passar min huvud form bra! (jag är...
2
Svar
21
· Visningar
2 669
Senast: tuaphua
·
Utrustning När man äntligen hittat rätt till hästen i sadeldjungeln så kommer tvivlen kring om sadeln passar mig. Hur vet jag vilken sitsstorlek...
2
Svar
29
· Visningar
3 048
Senast: Ace
·
Utrustning Har funderat lite på det där med bettlösa alternativ, och kommit fram till att jag skulle vilja "utforska" det lite mer - och även rida...
Svar
8
· Visningar
2 130
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Då vår älskade XC90 sjunger på sista versen är det dags att se sig om efter något nytt. Just att dra hästsläpet med har den varit helt...
Svar
11
· Visningar
2 970
Utrustning Hej! Min dotter letar efter en hjälm att tävla dressyr i... Vet ni några bra och såklart godkända hjälmar? Vi har kollat lite på...
Svar
5
· Visningar
1 341
Utrustning Satt och tittade igenom några gamla mappar med bilder på bl.a. mina gamla älsklingshästar på ridskolan. Så på några bilder såg jag att...
2
Svar
28
· Visningar
2 519
Utrustning Vänder mig till er för att få hjälp - Letar en Globus Dressyr sadel - o då ingen av sadelprovarna här uppe i landet har ngn hemma så...
Svar
10
· Visningar
5 834
Senast: ankic
·
Utrustning Jag brukar oftast skippa nosgrimman när jag rider men fick höra nu höra att det är bra om man har nån slags rem under hakan som fästes i...
2
Svar
22
· Visningar
2 123
Senast: MissFideli
·
Utrustning Mitt barnbarn har vuxit något oerhört på längden och blivit smal som en sticka. På längden drar hon minsta damstorlek. Kan ni snälla...
Svar
2
· Visningar
702
Utrustning Nu har jag köpt ett babypelham till min häst men jag vet inte om jag ska ha en delta eller rida på två tyglar, hur rider man på två...
Svar
2
· Visningar
1 006
Utrustning Hej! Min dotter på 10år går på ridskola och hade otur att bli avkastad tre (!) ggr på senaste lektionen. Hästen (ponny så inte så hög)...
2
Svar
21
· Visningar
3 177
Senast: kakan89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar