Kassera hjälm efter avkastning?

+ köp inte begagnat öht tycker jag :/, man vet aldrig vad hjälmen varit med om. Även en rel ny hjälm kan ha åkt i golvet och spräckts.
Sen när man köper hjälm så finns det alltid tillverknings datum i den och det är det man ska gå efter och inte inköps datumet. Dvs köper man en hjälm som det står 2015 i så får man byta den 2019 och inte 2021.

Det var det jag menade, skrev inte klart nog och hade ont om tid.

Men nej, hjälm speciellt till barn kan man låta bli att köpa begagnat. Jag kan tänka mig att köpa en riktigt fin begagnad hjälm och ha endast till tävling.
Men då är jag vuxen och vet risken jag tar för att se lite finare ut, hemskt det låter.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 426
Utrustning På jakten efter en ny hjälm har jag pratat mycket med duktig och kunnig personal, dels om tillpassning men även hur hjälmarna testas...
Svar
7
· Visningar
1 116
Senast: Horsen
·
Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
13 203
Senast: Tarantino
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka