Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hej hej!! Har precis börjat intressera mig för min egen utrustning hellre än hästens för en gångs skull. Och har nu köpt nya lissone...
Svar
0
· Visningar
441
Senast: Ninjalinn
·
Utrustning Något förslag till denna unghäst. Jag har i dagsläget en albion K2 hopp till min andra häst. Har ännu ej provat den på denna häst...
Svar
0
· Visningar
450
Senast: Hedwig
·
Utrustning Hej, jag letade miklem för ett tag sen och hittade ett begagnat som var 1000kr billigare än nypriset så jag köpte det, men dock så var...
Svar
16
· Visningar
1 110
Senast: Bison
·
Utrustning Vilket är det optimala sättet att kyla hästens ben efter ridning? I dagsläget använder jag slangen om jag vill kyla nån gång men pallar...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 341
Senast: Efwa
·
Utrustning Var och besiktigade släpet idag, ett Tranesläpet 130T -01. Vanliga bromsarna tog faktiskt jättebra - 1.9 resp. 1.8, så det var absolut...
2
Svar
28
· Visningar
3 458
Utrustning I dagsläget har jag vanlig ståltråd, men den är ju så stel så att den liksom spjongar iväg med handtag och allt. Små och snabba som de...
Svar
11
· Visningar
3 070
Senast: diabla
·
Utrustning Är det möjligt på snyggt vis att ta in en stövel som blivit för vid? Har DeNiro dressyrstövlar som tyvärr blivit aningen för vida, de...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Hur mycket förlorar sadlar i värde? Om man har en sadel som är köpt ny från fabrik för, säg 15000 för enkelhetens skull, rider i den...
Svar
14
· Visningar
1 276
Utrustning Ja nu startas ännu en schabrak tråd :p Men skulle vilja se Era HV Polo schabrak i alla dess modeller och färger! Så in med bilder...
Svar
17
· Visningar
6 585
Senast: mooi
·
Utrustning Vad heter de svetttäcken vi använde på 90-talet som hade stora hål och var gjorda av kanske bomull? Man la det under ett annat täcke för...
2
Svar
23
· Visningar
2 708
Senast: Babe
·
Utrustning Hej, jag har länge velat införskaffa mig ett ps träns. Mestadels för att jag tycker ps tränsen är grymt snygga, men också för att jag...
Svar
4
· Visningar
1 295
Utrustning Älskade hästaskrället tog sönder sitt träns nu i veckan så har fått göra ett provisoriskt hopplock av gamla tränsdelar. Nu är det dock...
2
Svar
37
· Visningar
5 803
Senast: Piaff
·
Utrustning Jag har länge tänkt på att jag vill testa ett bettlöst träns till min häst. Han är och har aldrig varit särskilt glad för bett, och vi...
Svar
7
· Visningar
961
Senast: Swedenping
·
Utrustning Hittar bara gamla trådar så startar en ny. Någon som vet vad det kostar att typa ned en hästtransport från 1990kg till 1660kg? Hur går...
Svar
17
· Visningar
16 749
Senast: caballus
·
Utrustning Har förstått att man tar ström från innerbelysningen, innan lampan. Hur gör man? Ska man kapa kabeln innan lampan och sätta på någon...
Svar
2
· Visningar
4 515
Utrustning hej! Vart köper man billigaste hinderstöden i material som tål att stå ute?
Svar
1
· Visningar
532
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag köpte detta bett för ett tag sen och det fungerar bra, grejen är att det gnisslar vilket är lite irriterande Har någon nåt tips...
Svar
1
· Visningar
774
Senast: Pancakes
·
Utrustning Är det någon som har denna? Hur upplever ni att den är i sätet och i bommen? Har dressyrsadeln och är väldigt nöjd med den. Passar...
Svar
10
· Visningar
3 510
Senast: KrullTroll
·
Utrustning Eftersom alla andra gör egna sadeltrådar så gör jag det också ;). har ny foderhäst med både hög manke, spikrak rygg och är ganska...
Svar
17
· Visningar
1 702
Senast: Buck
·
Utrustning Ngn som har några åsikter om dessa sadlar? Kvalitet osv? Är på jakt efter en hoppsadel till mitt väldigt breda och överbyggda sto, för...
Svar
11
· Visningar
7 671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?