Dressyrgjord 90 cm med platta

Är en ELT värd sina pengar, kanske den viktiga frågan är? Wintec Cair är ju åt samma håll och verkar trevlig. Om båda går att beställa i större storlekar och har snarlik funktion så tar jag ju hellre den billigare... Det viktigaste är att den har en platta, hästen har inte sadeltvång.

Har som sagt nu 90 cm hoppgjord med platta, kan inte dra åt den jättemycket. 3-4 hål på varje sida så det finns många hål kvar att dra på. Gjorden är i läder och helt ny med rätt så hård resår.

Jag gillar ELT mycket mer än Wintec.
Jag har haft träningshästar hemma som haft med sig Wintec. Jag har då haft min ELT istället.
När jag jobbade hos mina tränare gjorde vi detsamma. Vi använde bara ELT på alla hästar.

Jag gillar att ELT ligger bra på de första, de kan andas bra IOM elasticiteten, de flesta rör sig ngt litet friare med den och trots att den inte är klumpig i modellen och kan ligga även på de med kort läge för sadelgjord fördelar den trycket väl.

Enda gjord jag vill ha iaf. Trots tråkigt pris.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 069
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 737
Senast: mamman
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 544
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
43 44 45
Svar
885
· Visningar
27 642

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka