Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hej Buke! Jag var ute och red med en grupp ekipage igår, och vid några tillfällen fick vi stanna och vänta in de andra. Ponnyn brukar...
Svar
4
· Visningar
877
Senast: FiaM
·
Utrustning Nu i stubbåker-tider bör man ju skydda kotan vid ridning för att undvika onödiga sår och annat elände. Jag brukar linda med långa...
Svar
8
· Visningar
1 152
Senast: alvan
·
Utrustning Hittade detta bett på en webbsida. Det ska tydligen i grunden vara ett 2-delat bett, men som är "roterat" för att ligga bättre/stadigare...
Svar
4
· Visningar
738
Utrustning Min häst har gått ner lite i vikt och jag tycker att sadeln blivit lite vid. Tänkte testa den där genomskinliga gelpadden. Ska den sitta...
2
Svar
21
· Visningar
2 980
Senast: mackan
·
Utrustning Hopplöst svårt att hitta nåt passligt. Den har inte rak rygg. Lite svängd. Men när den jobbar så blir den lite rak. Har nu en gammal...
Svar
1
· Visningar
1 147
Utrustning Om man läser TR så står det att insidan på bakskyddet ska vara slät när det är ponny eller unghäst. Men samtidigt marknadsförs skydd med...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: Emmie_75
·
Utrustning Jag har min häst uppstallad hos en person. Det finns inget kontrakt men jag antar att det är muntligt kontrakt son gäller. Kan hon kräva...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 954
Utrustning Är lite ute efter ett tunnare innetäcke till foderhästen då hon är den värsta skitgrisen jag mött :p, att sova med huvudet i en bajshög...
Svar
9
· Visningar
634
Senast: Fiorano
·
Utrustning Tänkte beställa hem ett insulator stalltäcke och ser att det finns både Mio och Amigo. Vad är egentligen skillnaden i kvalitén?
Svar
7
· Visningar
2 891
Senast: Fiorano
·
Utrustning Min häst har blivit till åren och kommer att behöva ha täcke i höst/vinter för att konservera energi. Ofodrat regntäcke har jag (eller...
Svar
10
· Visningar
837
Utrustning Har tyvärr bara kort på schabraket i nuläget, men behöver hjälp att tolka "resultatet". Tycker sadeln ligger bra när jag står bredvid...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: Pudlan
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av Börjes pad https://borjes.se/hast/sadlar-tillbehor/sadelpadar/pad-memory-foam/4212 kontra den svindyra...
2
Svar
24
· Visningar
7 552
·
Utrustning Vad anser ni om nackstycken? Tycker ni era hästar går olika på olika typer av nackstycken eller är det ungefär likadant, och vad...
Svar
19
· Visningar
1 347
·
Utrustning Hej! Jag har ett problem med min hopphäst. Jag har haft honom ett tag och innan jag köpte honom användes han endast som dressyrhäst. Han...
Svar
3
· Visningar
1 470
Senast: LinnJ
·
Utrustning Köpte ett par short chaps från Ariat, Concord heter modellen. Jag provade en ST men fick inte riktigt igen dragkedjan utan att ta i lite...
Svar
0
· Visningar
688
Senast: Wysiwyg
·
Utrustning Pållen har lite problem i munnen som ska fixas till, men tills dess så får jah rida han på hackamore, vilket funkar riktigt bra ute men...
Svar
5
· Visningar
1 642
Senast: tuaphua
·
Utrustning Jag måste byta min älskade Fautras JMS eftersom det börjar bli allt för krångligt att inte kunna köra båda hästarna på samma gång. Har...
2
Svar
23
· Visningar
2 606
Senast: Digbil
·
Utrustning Har äntligen hittat en sadel som passar både mig och hästen perfekt. Jag upplever dock att sadeln är i behov av en omstoppning...
Svar
3
· Visningar
854
Senast: caballus
·
Utrustning Det man ser mest av allt på alla hästar är vanliga tjocka tvådelade bett. Har lärt mig att de inte är så bra eftersom de kan vika upp...
Svar
12
· Visningar
2 840
Utrustning Funderar på att uppdatera täckesgarderoben lite. Men vet inte riktigt vad jag ska satsa på för tjocklekar. Har sedan tidigare 1x 0gr...
Svar
13
· Visningar
1 736

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar