Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl alltid bra att ha rätt teknik vad gäller sätt att ta på täcken om man ska sätta på täcken på många hästar. Mycket förutsätter dock att dom som tagit av täckerna lägger ihop dom på rätt sätt också så man inte måste trassla ur dom varje dag. För ja, extra tid tar det lite ifall dom inte är upphängda på rätt sätt.Varför bör man göra det?
Sen är det tekniskt omöjligt att det kan ta samma tid, hur skicklig man än blir så är ett täcke med hals tyngre (än motsvarande utan hals) större och har fler moment.
Om man inte har många hästar inte har några planer att skaffa det, inte tänker ställa upp och serva andra med det? Jag kan för mitt liv inte komma på en situation där jag skulle behöva kunskapen att snabbt kunna sätta på halstäcken snabbt. Och stallägaren har löst problemet på sitt vis och satt ner foten på sitt vis, hon verkar inte ha behovet heller. Det ingår inte i hennes service.Det är väl alltid bra att ha rätt teknik vad gäller sätt att ta på täcken om man ska sätta på täcken på många hästar. Mycket förutsätter dock att dom som tagit av täckerna lägger ihop dom på rätt sätt också så man inte måste trassla ur dom varje dag. För ja, extra tid tar det lite ifall dom inte är upphängda på rätt sätt.
Vad som ingår i Ts hyra verkar inte ens Ts veta, jag antar för övrigt att stallägaren gått med på täckesbyet innan, och överhuvudtaget gått med på att ha Ts i stallet. Men det är klart om stallägaren väljer att ändra på vad som ingår eller inte osv så får man väl anpassa sig.Om man inte har många hästar inte har några planer att skaffa det, inte tänker ställa upp och serva andra med det? Jag kan för mitt liv inte komma på en situation där jag skulle behöva kunskapen att snabbt kunna sätta på halstäcken snabbt. Och stallägaren har löst problemet på sitt vis och satt ner foten på sitt vis, hon verkar inte ha behovet heller. Det ingår inte i hennes service.
Jag förstår inte riktigt? Menar du att du köper ett täcke till din häst och sen vill du dra av på hyran för din nya täcke? Som du äger?Jag har min häst uppstallad hos en person. Det finns inget kontrakt men jag antar att det är muntligt kontrakt son gäller. Kan hon kräva mig att köpa ett nytt täcke (utan hals) om hon tycker att det gamla (halstäcken) jag har är "jobbigt att sätta på"? Fick ingen information om detta när jag flyttade in.
Kan jag köpa ett nytt täcke som passar hennes beskrivning och dra av det på hyran?
Uppenbarligen ingår det inte att sätta på täcken med hals, jag utgår från att det inte preciserats ens muntligt. Som jag skrev tidigare så handlar det snarast om kommunikationsproblem. Och om det funnits ett avtal så kan man betrakta det som uppsagt. Det finns ingen uppsägningstid avtalad.Vad som ingår i Ts hyra verkar inte ens Ts veta, jag antar för övrigt att stallägaren gått med på täckesbyet innan, och överhuvudtaget gått med på att ha Ts i stallet. Men det är klart om stallägaren väljer att ändra på vad som ingår eller inte osv så får man väl anpassa sig.
Men om man nu måste hantera täcken med hals eller vad som helst och man tycker det är ett problem, då är det enklast att lära sig tekniken.