Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Får snart hem min första egna häst i dagarna (yey!!), och håller på med inköp för tillfället. Roligt men dyrt.... Detta med täcken. Bor...
Svar
7
· Visningar
917
Senast: Harbor
·
Utrustning Hej! Har sett lite bilder och sett den nämnd på ett par ställen här och blir lite nyfiken. Vad tycker ni som provat RP-gjorden? Ligger...
Svar
6
· Visningar
5 544
Senast: Fideli
·
Utrustning Vi har en ny ponny och visste inte att den har sönder sina täcken, så idag hängde HW hero täcket i trasor, efter en veckas användning...
2
Svar
24
· Visningar
1 543
Utrustning Alltså nya lillponnyn lär ha 105 i täckestorlek. Om jag vill beställa ett HW täcke, vilken storlek motsvarar bäst? 5,0? Nån som har koll?
Svar
6
· Visningar
568
Utrustning Bomvinkeln är ca 105-110 grader. Han är i dagsläget urgröpt vid sidorna av manken, så någon form av padd under kommer jag behöva i...
Svar
2
· Visningar
1 431
Senast: _Zacke_
·
Utrustning Är i tankarna på att köpa en galopphäst och skola om till ridhäst :) dom är ju väldigt annorlunda musklad än en ridhäst och kommer då...
Svar
5
· Visningar
687
Senast: lomuxx
·
Utrustning Jag behöver nya ridskor/stövlar att ha i vinter. Jag är inte särskilt kallfotad så jag behöver inga elsulor eller så men nu när hästen...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Sirap
·
Utrustning Jag har googlat och sökt här på buke, men inte riktigt hittat det svar jag söker. Har en utprovad Tekna S-line dressyr till min...
Svar
0
· Visningar
811
Senast: Tagliabue
·
Utrustning Hur är Rambo optimo stalltäcke i passformen tycker ni som har det?
Svar
3
· Visningar
678
Senast: Miingla
·
Utrustning Planerar att köpa en förbygel (utan martingall), men är tveksam på storlek. Min häst är 157 i mankhöjd och är smäcker, inte mycket till...
Svar
10
· Visningar
1 213
Utrustning Nu när jag börjar ta lektioner på ridskolan med min häst så kommer jan förmodligen svettas ihjäl i vinter om jag låter han ha sin...
Svar
10
· Visningar
1 405
Senast: Zevzan
·
Utrustning Någon som är duktig på de olika modellerna för Passier hoppsadlar. Jag har en Passier PSL till min gamla, den ligger OK på unghästen...
2
Svar
20
· Visningar
2 614
Senast: lizzie
·
Utrustning Kompisen hade fått låna ett schabrak, men vet inte vilket märke det var på det. Tydligen fanns ett stort rött x på den, någon som vet...
Svar
4
· Visningar
596
Utrustning Min häst har rivit sönder sin flughuva dom bara är någon vecka gammal, och tycker öronen på den är lite trånga för honom. Har ni någon...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: Martina_m
·
Utrustning Hej! Jag undrar om det skulle gå att göra en egen barabacka sadel eller liknande.
Svar
3
· Visningar
1 009
Senast: svea
·
Utrustning Min häst nystar och har alltid små skav/sår på kotorna fram. Hon verkar inte störas av det även om det säkert måste påverka henne. Jag...
Svar
13
· Visningar
2 386
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Detta kanske låter jättekonstigt, men jag köpte en ny (Lamicell) ridhjälm nyligen efter att ha haft min gamla euro-lite väldigt, väldigt...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: Ace
·
Utrustning Hej alla kloka... Funderar på tyglar till en häst som ibland kan skutta iväg och snabbt behöva stoppas. Smidiga, men ändå lätta att...
Svar
18
· Visningar
832
Senast: susanne
·
Utrustning Finns det något sadelproffs här som kan se vad det är för sadel på bilden? :p
Svar
12
· Visningar
1 159
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka