Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Då jag (antagligen) kommer att rida ute hela hösten och vintern, vill jag inte gärna slita på min fina Samshield hjälm. Har använt den...
Svar
17
· Visningar
2 143
Senast: Saigon
·
Utrustning Vi har blivit med en liten Welsh Mountain ponny, som nu bor i en lösdrift. Vi har ingen tidigare erfarenhet av detta och undrar hur 17...
2
Svar
26
· Visningar
5 311
Utrustning Hej! Vad kan ni rekommendera för kyldamasker/kylprodukter? Min veterinär rekommenderar Ice Vibe från HW, men de är så jäkla dyra. Har...
Svar
12
· Visningar
3 545
Senast: Nple
·
Utrustning hej! Har en halvblod/ardenner korsning. Fick med sadel när jag köpte hästen som ligger bra, men jag sitter inte bekvämt i den. Har någon...
Svar
3
· Visningar
635
Senast: Lipperta
·
Utrustning Jag har länge velat ha en ordentlig tömkörningsgjord att tömköra med :), verkar dock som att det antingen är platt neopren gjord eller t...
2
Svar
23
· Visningar
4 593
Senast: Speedway
·
Utrustning Hej! Någon som vägt upp sitt Thulesläp som kan berätta hur ni gick till väga samt vad det kostade? Har ett Thule Excellent GP jag vill...
2
Svar
28
· Visningar
7 311
Senast: Moffsan
·
Utrustning Jag är på jakt efter ett nytt pannband. Jag vill gärna ha något mer än slätt läder men absolut inte kristaller eller pärlor. Den enda...
Svar
5
· Visningar
852
Senast: Miingla
·
Utrustning Vad använder ni för tyglar när ni rider, några speciella favoriter? :)
2
Svar
32
· Visningar
1 577
Senast: lisa412
·
Utrustning Hej, har ni några tips hur man prövar ut rätt längd på dressyrgjord? På allroundsadeln är gjorden 120 cm.Vet att det styrs av en mängd...
Svar
5
· Visningar
2 483
Utrustning Hur är dom i storlek och passform? Tror det kan tänkas bli en sån om jag inte hittar en pikeur i rätt färg och storlek begagnat.
Svar
0
· Visningar
327
Utrustning Testade en ny sadel på min häst idag, den ligger bra på henne när hon står still. Men när jag rider lätt i traven glappar/lättar den...
Svar
11
· Visningar
4 547
Senast: Bells
·
Utrustning Hittade ett star wheel hackamore bland Hööks nyheter och blev nyfiken då jag letar bettlöst alternativ att variera med till min...
Svar
10
· Visningar
4 505
Utrustning Vilket av följande släp tycker ni verkar vara det bästa köpet och varför? * Släp 1: Boj Bravo -03. Ser fräscht ut men behöver...
Svar
12
· Visningar
2 260
Senast: Seabaz
·
Utrustning Jag vet att många anser att alla bett med hävstång alltid ska vara raka, men hästen trivs inte med rakt bett så därför undrar jag helt...
Svar
2
· Visningar
543
Senast: Lipperta
·
Utrustning Tänkte skapa en tråd på vad för läder ni föredrar på sadlar? Om ni skulle köpa en helt ny sadel, vad skulle ni använda för läder på den...
Svar
8
· Visningar
1 680
Senast: DrT
·
Utrustning Läste någonstans att de har livstids garanti på bommen, men hittar ingen åf. Finns märket ens kvar?
Svar
2
· Visningar
422
Senast: Hellez1
·
Utrustning Hej, Mina stövlar (Arezzo Horsehead/Läder från Hööks) har blivit fläckiga på insidan av vaderna. Stövlarna är svarta men på vaderna ser...
Svar
15
· Visningar
1 912
Senast: Hoarfrost
·
Utrustning Har idag provat ett vanligt kimblewick med tungfrihet. Jag misstänker att det blir för trångt i munnen på mitt lilla islandssto. Hon...
Svar
6
· Visningar
1 299
Senast: Harbor
·
Utrustning Hej! Till nästa höst börjar jag ett ryttargymnasium där det kommer att vara ridkläder på 24/7. Jag kommer behöva köpa minst 4 ridbyxor...
Svar
13
· Visningar
1 727
Utrustning Rider idag med ett stångbett på min häst vilket funkar bra. Funderar på ha ett bett jag kan variera mellan, han hatar 2 och 3delade...
2
Svar
32
· Visningar
1 834
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar