Nej, jag förstår ff inte!Jag vet att jag hittade någon info någonstans om att mellan vissa år gick det inte att typa upp alls. Mellan vissa var det relativt enkelt och mellan andra lite krångligare. Kanske det @ptr menar?
Info please?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, jag förstår ff inte!Jag vet att jag hittade någon info någonstans om att mellan vissa år gick det inte att typa upp alls. Mellan vissa var det relativt enkelt och mellan andra lite krångligare. Kanske det @ptr menar?
Här är lite info http://www.husvagnochcamping.se/artiklar/tips-och-rad/20130114/sa-far-du-hogre-lastvikt-pa-husvagnenNej, jag förstår ff inte!
Info please?
Det är tillverkarna själva som begränsar och i just Thules fall så utfärdar de inte intyg för vagnar äldre än 10 år medan däremot Boj (Forzab) inte har den begränsningen tex.Här är lite info http://www.husvagnochcamping.se/artiklar/tips-och-rad/20130114/sa-far-du-hogre-lastvikt-pa-husvagnen
Det var dock inte denna info jag hittade förut. Hade för mig att det mellan vissa år var helt kört att typa om. Men det kanske var tillverkarna själva som satte stopp där.
Hoppas på det! Får se nästa vecka vad de svarar...De kan ju ha plockat ut det som demosläp i högst vikt och vägt ner det till er.
Kom på sen att släpet stod redan i 1400kg när vi köpte det, vägdes aldrig ner. Dock har vi fått svar från två olika ÅF att det går o väga upp, väntar svar från en 3e. Priserna skiljer sig dock enormt mkt så det tåls o kolla upp om man ska göra det!De kan ju ha plockat ut det som demosläp i högst vikt och vägt ner det till er.
Kom på sen att släpet stod redan i 1400kg när vi köpte det, vägdes aldrig ner. Dock har vi fått svar från två olika ÅF att det går o väga upp, väntar svar från en 3e. Priserna skiljer sig dock enormt mkt så det tåls o kolla upp om man ska göra det!
Det kan fortfarande vara invägt högre. Valde ni vikt eller var den given?
Jag har beställt nytt släp. Valt vikt själv. Jag har valt 1400 kg så det kommer vägas in på 1400 kg vid första registrering. Och aldrig gå att höja över det som reglerna ser ut nu (trots att tillverkaren tillåtet upp till 1600 kg vikt).
Kom på sen att släpet stod redan i 1400kg när vi köpte det, vägdes aldrig ner. Dock har vi fått svar från två olika ÅF att det går o väga upp, väntar svar från en 3e. Priserna skiljer sig dock enormt mkt så det tåls o kolla upp om man ska göra det!