Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Finns det några riktigt bra på marknaden nu? Det var länge sedan jag letade nu då jag har ridit i min distanssadel och hoppats in i det...
2
Svar
33
· Visningar
3 587
Senast: SiZo
·
Utrustning Jag har ridit för det mesta dels med bett tills jag köpte min nuvarande häst. När jag började rida min häst så var han oerhört stark...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 116
Utrustning Efter 12 år i södra Sverige har jag återigen flyttat upp till Norrland. Till vintern behöver jag ett par ordentliga vinterskor till...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag har hittills använt de enkla runda nummerlapparna i plast, som sätts fast i tränset med gummiband. Men de går ju bara sönder efter...
Svar
18
· Visningar
1 630
Senast: AW
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 480
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Någon som har något bra tips på avlastande padd som passar en barefoot sadel? Helst vill jag inte ha en sån som ser ut som en vojlock...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: SkorpSmulan
·
Utrustning Är på jakt efter en ny sadelpadd och skulle behöva lite tips. Just nu har vi en sån där klassiker med ludd runt kanten men den börjar ha...
Svar
1
· Visningar
581
Senast: Elektron
·
Utrustning Jag ska beställa ett BoT-täcke till min häst men kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska köpa det med nät eller fleece. Jag tyckte...
Svar
12
· Visningar
935
Senast: aleksis
·
Utrustning Hästen är 115 cm i rygglängd om jag mäter från där täcket (ett Amigo) ligger framför manken, och bak till svansroten. Amigo Hero Pony i...
2
Svar
33
· Visningar
6 549
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Noen som vet om de nyere stubbensalene er smalere enn de gamle? Har en gammel str 32 som blev alldeles for vid, men når jeg prøver en ny...
Svar
2
· Visningar
480
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag letar efter svarta gummivävtyglar utan stoppar och som inte har snabbknäppen, men tycker det är svårt att hitta. Har nu ett par...
Svar
0
· Visningar
407
Senast: kem
·
Utrustning Någon som har något tips på en bra dressyr sadel som passar lång ryttare? Den ska sitta på en häst med kort rygg, normal mot svängd rygg...
Svar
0
· Visningar
336
Senast: FilippaH
·
Utrustning Hej! Min hoppsadel glider fram så fort jag börjar trava vilket irriterar både mig och min häst. Har provat jättemånga olika gel paddar...
Svar
18
· Visningar
4 072
Utrustning Hej! Jag har en shettis som brukar ha 105 i täcken. Behöver nu ett nytt eksem täcke då hans är trasigt. Boett ska vara ett bra täcka...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Pudlan
·
Utrustning Igår satt jag och red helt stillsamt i min dressyrsadel (tekna) när det plötsligt knakade till, högt. En snabb titt under sadeln...
Svar
5
· Visningar
2 082
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Vad är detta för sadelmärke. Graveringen på sadeln var utsliten så där såg man inte vad det var för sadel. Ledsen för stor bild. Kunde...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: Nevermind
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av att använda en grovdammsugare i stallet. Jag tänker inte som ersättning för golvsopningen. Men...
Svar
18
· Visningar
2 867
Senast: lizzie
·
Utrustning Finns det någon med erfarenhet av att laga golv på hästtransport? Min granne skulle behöva göra det och om jag hjälper dem så kan jag...
Svar
5
· Visningar
3 170
Senast: jemeni
·
Utrustning Som jag förstår det är travnosgrimmor i princip som en nosrem som går igenom sidostyckena, utan nackstycke som håller den där, vilket...
Svar
3
· Visningar
817
Senast: mily
·
Utrustning Hej, Jag kommer att hyra häst för första gången i mitt liv och håller just nu på att inhandla allt som kan tänkas behövas till en...
Svar
9
· Visningar
858
Senast: Pucken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka