Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag undrar om man behöver särskild lädertvål och läderbalsam till vitt läder?
Svar
6
· Visningar
705
Senast: Vogue
·
Utrustning har sån beslutsångsest, gpa first lady eller samshield Premium Alcantara 5 Swarowski vad tycker ni? för och nackdelar...
Svar
5
· Visningar
835
Senast: Sirap
·
Utrustning Jag är på jakt efter nya stigbyglar, vilka är de säkraste enligt er? Har fastnat med foten och blivit släpad en gång så vill att de...
Svar
13
· Visningar
1 446
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Behöver lite idéer om prisvärda transporter, bilen får dra 1500 kg. Gärna låg egenvikt så jag får lasta åtminstone en 650 kg.
Svar
12
· Visningar
1 098
Utrustning Någon som testat? Är lite sugen men det kostar ju en slant. Visserligen är det jätteolika hur hästar funkar med olika bett men tänkte...
Svar
1
· Visningar
412
Senast: Ace
·
Utrustning Hurdana sadlar och täcken passr bäst på Welsh mountain ponnyer? Ska börja leta efter lämpliga grejer så fort ponnyn anlänt, Ni som har...
Svar
0
· Visningar
639
Senast: Harbor
·
Utrustning Jag har ett Rambo orginaltäcke som regnet läcker igenom. Det är köpt från en svensk nätbutik för 1,5 år sen som inte existerar mer...
Svar
12
· Visningar
1 917
Senast: Harbor
·
Utrustning Vad har ni på er när ni rider i regn? Jag skulle vilja ha nåt som skyddar både mig och sadeln mot regnet. Har ni några bra tips eller...
Svar
11
· Visningar
905
Utrustning Hej! Jag har en A ponny som jag söker boots till som vi ska ha vid kärning då jag inte vill sätta skor för att han har så bra fötter...
Svar
3
· Visningar
524
Senast: Vinur
·
Utrustning Vilka är era erfarenheter av fasta vs rörliga ringar på bett? Av en ren slump har det blivit så att jag enbart ridit på rörliga. Ponnyn...
Svar
18
· Visningar
5 805
Senast: angelo
·
Utrustning Provade den häromdagen när jag ridit en kompis häst och det verkade ju nice som lite vardagsrengöring (jag är annars en sån som med...
Svar
3
· Visningar
495
Senast: Freazer
·
Utrustning Vårt lilla gotlandsruss har troligen trampat snett i hagen och har nu en misstänkt senskada på höger bak. Veterinär kom i fredags och...
Svar
5
· Visningar
816
Utrustning Är det nån kunnig som kan svara på vilket material det är i det blanka tyget runt halsen/fronten på fleece/nättäcket?
Svar
2
· Visningar
420
Senast: MissFideli
·
Utrustning Det finns så många olika boots. Vilket material är bäst för att skydda mot tramp i Hagen? Sådana tjocka? Eller gummi boots som är mjuka...
Svar
7
· Visningar
662
Senast: Elo
·
Utrustning Hej Har gjort ett inlägg tidigare ang klädsel för vinter på dem mer kallare ställena och fick mycket bra tips :) Nu undrar jag vad ni...
Svar
2
· Visningar
606
Senast: Ace
·
Utrustning Jag är på jakt efter en flughuva som även täcker nosen. De jag har hittat har antingen en väldigt kort nosdel eller så spretar den utåt...
Svar
6
· Visningar
605
Utrustning Hästen (Islandshäst) behöver en ny sadelgjord. Hon har lättare sadeltvång och en husse som är väldigt svag i armarna. Jag söker därför...
Svar
13
· Visningar
3 530
Senast: svea
·
Utrustning Har någon här hunnit prova den nya FlexEE Finale från Heather Moffett? Läderbom, ser ut som en vacker dressyrsadel, verkar väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 511
Senast: skiesabove
·
Utrustning God kväll! Jag "råkade" precis köpa mig en Piab Redline dressyrsadel eftersom jag tidigare haft hoppmodellen och gillade den väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 063
Utrustning Hej! Har en globus crincle dressyrsadel som är utprovad o passar hästen. Har ni några tips på hoppsadel som kan tänkas passa då! ...
Svar
0
· Visningar
684
Senast: Elinapril
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka