Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Fyller den där metallgrejen under skor från MH någon funktion? Den håller på att lossna på min ena sko, kan jag bara ta bort den?
Svar
4
· Visningar
759
Senast: warg
·
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 403
Utrustning Denna bettdjungel. Har nu rensat bland mina bett och provat vad min dam trivs bäst med. Sparade ett tvådelat baucher, tredelat tränsbett...
Svar
2
· Visningar
554
Utrustning Hej. Jag ska eventuellt bli medryttare. Det är inte helt bestämt än då jag ska rida hästen några fler gånger först, men både häst och...
Svar
11
· Visningar
2 538
Senast: Mia_R
·
Utrustning Vi ska köpa en ponny som hos nuvarande ägare enbart rids i dressyr och de har därför inte satsat på hoppsadel till honom utan köpt en...
Svar
13
· Visningar
4 122
Senast: Harbor
·
Utrustning Jag vill på sikt uppdatera mina borstar. De flesta är jag nöjd med och de är redan i naturmaterial. Men just rotviska och rotborste...
Svar
12
· Visningar
1 205
Senast: Ace
·
Utrustning Jag söker med ljus och lykta efter något jag inte vet om det finns... Har två islandshästar i tävlingskondition som på riktigt tränas...
2
Svar
21
· Visningar
2 089
Utrustning Som rubriken lyder, hur tvättat ni era schabrak? Sånna lite snyggare med mycke "blingbling" på utan att de försvinner ?
Svar
8
· Visningar
5 922
Utrustning Min Prestige Leonardo är för uppbyggd bak och för smal i kanalen för hästen vi lagt den på, så jag spånar på möjliga "efterträdare"...
Svar
2
· Visningar
1 076
Senast: caballus
·
Utrustning kanske en dum fråga. Men kan man vända ett boggisläp för hand på ojämn gräsmark? Transporten (enkelaxlad) sjunger på sista versen och...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 639
Utrustning Hej! Vet inte riktigt var denna fråga passar in så jag tänkte att utrustning kanske ligger närmast, haha! Idag ska min islänning klippas...
Svar
3
· Visningar
502
Senast: mackan
·
M
Utrustning Ja som rubriken lyder. Är på jakt efter fiffiga knep på hur jag kan få bort hästhår från fleece. Vad som hänt är att jag tvättat ett...
Svar
3
· Visningar
2 248
Utrustning Hej alla prylgalna som har koll på läget, Vi har en liten B-ponny som ligger lite mellan storlekarna Shetland/ponny när det gäller träns...
Svar
5
· Visningar
2 562
Senast: Egonson_
·
Utrustning Tänkte beställa ett par luddskydd (damasker) till hästen men har beslutsångest om jag ska välja Protector, HG, Event eller FairField. Är...
Svar
4
· Visningar
1 134
Senast: Itzyditzy
·
Utrustning Vart hittar man en bra lång (150 cm) sadelgjord i läder och med resår? Min häst har under sommaren vuxit ur sin 140 cm gjord (och...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: Ketrawzc
·
  • Låst
Utrustning Tror det är den tredje shoppingtråden iaf, rätta mig om jag har fel. In med allt ni köpt!
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
346 317
Senast: LenaH
·
Utrustning Det finns en uppsjö av olika sorters skydd för hästens ben. Har du olika skydd beroende på vad hästen ska göra? Har hästen ett par i...
2
Svar
34
· Visningar
4 422
Senast: Plantan
·
Utrustning Har fått erbjudande om att köpa en John Whitaker sadel. Säljaren verkar inte veta så mycket om den. Under kåpan står 17 MM. Någon som...
Svar
1
· Visningar
971
Senast: Nevermind
·
Utrustning Vad för spännen/detaljer föredrar ni på er utrustning?
Svar
10
· Visningar
506
Senast: LesPaul
·
Utrustning Jag letar lite så smått efter en engelsk sadel. Är westernryttare till vardags men behöver en extra sadel för att kunna rida ut ihop med...
2
Svar
25
· Visningar
2 918
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård