Alexandra_W
Trådstartare
Jag har löst det. Eller nä... men om man har sådär 30' över så..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Redan läst sen länge.Se tidigare svar ang hur gården ser ut rent topografiskt. Det finns ingen möjlighet.
Redan läst sen länge.
Är du säker? Det finns grävmaskin numera, i och för sig kan det kosta en slant så det kan vara frågan om det är värt det. Lättast låter det som att ha kvar nuvarande enkel axliga transport.
Jag tror det billigaste i slutänden är ändå att renovera upp befintlig transport, så den är funktionsduglig. En ny/beg transport kostar oftast mer i inköp än ev renoveringskostnad.Jag har bott här i över 10 år. Jag är säker. Hade det gått att göra en vettigare parkering så hade jag gjort det för länge sen. Jag har dessutom en bror som har grävare. Eller teoretiskt går ju allt, teoretiskt kan jag anlägga en ny väg runt stallet och köra rundkörning men..
Jag är som sagt inte särskilt sugen på att lägga tusenlappar på nuvarande släp. Hade hoppats det skulle hålla sig i skick till nästa år och sen var tanken skrota det och köpa nytt. Känns lite meningslöst lägga 7-8000 på att byta väggar då. Känns dock ännu mer meningslöst köpa ett nytt (beg) enkelaxlat.
Så får klura ett tag vad sjutton man kan hitta på för alt. Kommer ju inte bo här för evigt men just nu vet jag inte varken när eller var det blir flytt
Jag tror det billigaste i slutänden är ändå att renovera upp befintlig transport, så den är funktionsduglig. En ny/beg transport kostar oftast mer i inköp än ev renoveringskostnad.
Du får helt enkelt väga upp fördelarna mot nackdelarna. Bara du som kan avgöra, jag kan bara säga hur jag hade gjort och det är det som kostar minst.
Därför jag skrev vad jag hade gjort.Det handlar inte om vad som är billigast.
Därför jag skrev vad jag hade gjort.
Jag har löst det. Eller nä... men om man har sådär 30' över så..
Då har du missförstått, jag skrev det som blir billigast för det var det jag själv hade gjort.Nja du började skriva med vad som borde bli billigast. Det är inte relevant - även om det självklart är billigare att renovera nuvarande än köpa ett nytt. Men anledningen att byta släp är inte på något vis ekonomin. Så både vad som är billigast och vad du skulle gjort pga vad som är billigast saknar relevans.
Då har du missförstått, jag skrev det som blir billigast för det var det jag själv hade gjort.
Du kan läsa detta stycket igen:
"Du får helt enkelt väga upp fördelarna mot nackdelarna. Bara du som kan avgöra, jag kan bara säga hur jag hade gjort och det är det som kostar minst."
Dvs, fördelar/nackdelar med boggie, köpa ny, renovera gamla osv osv. ALLA för/nackdelar med ALLT.
Du har fått många olika råd, men upplever inte att något av dom är intressanta (de är väl troligen inte vad du vill höra...), så jag tackar för mig. Har redan skrivit allt jag kan, det är ändå inte jag som jag som ska göra valet.
Visst var den cool. Dock kräver den ju batteri, är ju tänkt till husvagn.Lätt OT men gud, vill ha! Visserligen har jag inget släp men skaffar jag ett vill jag ha en sådan där
Lätt OT men gud, vill ha! Visserligen har jag inget släp men skaffar jag ett vill jag ha en sådan där
@Alexandra_W
Undrar om denna fungerar?
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Lasta-och-Dra/Slap/Bat/Slapdragare-2000033642/
Såg att det även fanns eldrivna som heter camper trolley men den minsta som klarar 1500 kg kostar drygt 10".
Jag kan inte rubba mitt boggiesläp för hand alls.
Precis. Dendär är väl mera för att slippa lyfta så mycket då man flyttar t.ex. en släpkärra.Jag kan inte se att det skulle fungera, det påverkar ju inte ö h t det problem man har, d v s att två axlar motverkar en snäv svängning. Inte ens i nedförsbacke kan jag hantera våra dubbelaxlade själv, det krävs kraft för att svänga ut med två axlar.