Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Barbacka pad föressten?
Jag kan köra på lätt i samma tempo som med sadel, fick öva lite på balansen i början men sitter nästan bättre i padden och får inte ont i knä och höft.
Men vad gör du vid uteritt? Sitter du i sadeln och relaxar och bara åker runt eller klättrar du, hoppar etc? Så lätt är det väl inte alltid att hitta en billig sadel som passar och då är billig. Är billig ett och det viktigaste kriteriet så får en väl framförallt leta efter en sadel som passar. Det går att hoppa i dressyrsadel och rida dressyr i hoppsadel men sadeln motarbetar dig då. Det är tillräckligt djklgt att rida ändå.Jag letar lite så smått efter en engelsk sadel. Är westernryttare till vardags men behöver en extra sadel för att kunna rida ut ihop med medryttaren, och engelska sadlar finns billigare att få tag i än westernsadlar.
Av rent intresse, vad tycker ni att jag ska satsa på - dressyr- eller allroundsadel?
Den ska som sagt bara användas sporadiskt vid uteritt, jag har inga ambitioner i dagsläget att träna eller tävla engelsk ridning.
Jag fattar inte heller, många väljer westernsadlar för att rida ut i och dressyrsadel på banan. Varför måste du ha en engelsk sadel för att rida ut i? Varför duger inte westernsadeln?
Absolut, men jag undrar ändå för jag tycker det verkar lite bakvänt. Nu vet jag inte hur moderna westernsadlar har utvecklat sig men gamla westernsadlar var ju utvecklade för många timmar i sadeln.Det står ju i trådstarten att TS behöver en extrasadel och westernsadlar är dyrare än engelska.
Absolut, men jag undrar ändå för jag tycker det verkar lite bakvänt. Nu vet jag inte hur moderna westernsadlar har utvecklat sig men gamla westernsadlar var ju utvecklade för många timmar i sadeln.