@Glimris om vi förutsätter att du har en fårskinnspadd med fickor fram och bak - dvs en sk. Correction pad, så visst kan du lägga i ilägg bara fram och se hur det känns .
Det är hela syftet med den fårskinnspadden att kunna göra det.

Ang rädsla att "det ska bli en kant" osv förstår jag nog inte riktigt hur du menar ?
Om du lägger i de tilläggspaddar som följer med en sån padd/alt har annan fodring i som är skuren att passa fickorna så lär det knappast vara problem.

Folk paddar gladeligen sina sadlar med en benpadd typ , som jämförelse utan att det ger problem .
Även om jag tycker det är rätt tveksamt och aldrig nåt jag själv hade kännt vore en lösning.

Och tillägg ang "tjatet" nu om fårskinnspadd , känner jag att jag bör tillägga :

Det vi då pratar om är alltså en riktig kvalitetspadd, inga kopior.... ett märke har nämts i tråden och det är väl det man främst tänker på , men det finns andra också . Sen finns det en uppsjö billighetsvarianter med annat material men för ögat samma design och utformning.

En riktig sån kvalitetspadd kostar .
Men den håller då i Åratal utan att tappa stuns och kvalitet, medans kopiorna är som utarmade disktrasor på noll tid och fyller noll funktion.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Ajda
·
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1...
2
Svar
27
· Visningar
2 271
Senast: Tossa90
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 034
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka