Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Hästhantering Jag tar just nu hand om en häst, vid namn Hasse. Han är en underbar häst, som inte vill någon illa, som aldrig är elak & som är en...
Svar
7
· Visningar
1 253
Senast: Hejkungen
·
Träning Vi har lite special hästägare i grannstallet som gör lite hur som helst och det viktiga är att hästarna är ute dygnet runt i ur och...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
22 678
Senast: Sammet
·
M
Hästhantering Va nere på ängen idag övade lite "ledarskap". Hade honom i lång lina och han fick följa efter, backa och stanna när jag gjorde de...
Svar
4
· Visningar
1 455
Senast: Sammet
·
M
Träning Hej! (OBS, lite långt) Jag skulle vilja ha lite kommentarer om min ridning med min häst. Det är en valack på 13 år och jag har haft...
Svar
15
· Visningar
1 565
Senast: Mildis
·
A
Träning hejsan! jag har ett lettiskt halvblod (därmed ganska kraftig häst) Hon och jag klickade direkt nät ja provred henne innan köp. Hon är...
Svar
8
· Visningar
883
Senast: tussilago1
·
P
Hästhantering Hej, Jag ska våga mig på min första tråd för jag har ett problem som för mig är väldigt jobbigt. Min häst går på bete nu med 3...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 949
Senast: Yrja
·
C
Ridning Det finns en del människor som inte använder huvudet överhunudtaget. Såna som bara måste tala om för andra när de gör fel. Var ute...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 072
Senast: Canoó
·
S
Träning Har i tankarna att köpa mig en ungponny att rida in & sen utbilda. Men vad tycker ni max längd & vikt är? På C ponny? På D ponny?
Svar
3
· Visningar
837
Senast: Piraja
·
N
Hästhantering Hej alla kloka! Hur mäter jag vilken storlek min minishettis ska ha?:confused:
Svar
2
· Visningar
826
Senast: pinky
·
J
Hästhantering Hej, jag är väl en av väldigt många häst ägare med last problem. Har en häst som jag köpte som "lättlastad", det var iaf vad det stod...
Svar
7
· Visningar
1 338
Senast: Magnus67
·
Hästhantering Hej!! Jag behöver hjälp av er!! jag har en gammal D-ponny som är född -82. Jag har haft honom i 20 år, han är pigg och fräsch. Jag...
Svar
13
· Visningar
1 173
Senast: corre77
·
Träning Jag kommer ev få hem min häst igen från fodervärden men då mitt knä är trasigt och han är en vilde att rida så funderar jag nu på hur...
Svar
8
· Visningar
1 110
Senast: jassica
·
K
Hästhantering Undrar hur ni gör med grimma i hagen?! Jag och flera andra i mitt stall föredrar att hästarna inte har grimma i hagen. Dels får min häst...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 687
Senast: piaff
·
K
Träning Hur mycket rider ni era tre-åringar? Hur lägger man upp träningen för dom? Hur många dar i veckan ska man motionera dom?
Svar
6
· Visningar
993
Senast: aramis
·
I
Hästhantering Vi ska skaffa en ny häst till midsommar, tyvärr ska vi då även ta bort det gamla sällskapet till min häst:cry:. De har gått ihop ända...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: Zanta
·
H
Ridning Hej bukare! (flytta tråden om den inte passar här) Jag har fått ett sånt underligt problem på sista tiden! Jag har ridit i 8 år...
Svar
13
· Visningar
1 472
Senast: Zanta
·
B
Träning Måste bara få skriva av mig lite. Precis hemkommen fån stallet, där jag varit med om något märkligt. Min häst har alltid varit snäll...
2
Svar
39
· Visningar
2 535
Senast: burninglove
·
P
Ridning hej! jag rider en 14 årig ponny, ridit honom i snart 2 månader... och när vi rider ensam så vill han bara vända...och det har säkert...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: Deimion
·
O
Ridning Hej! Jag är såå dålig på det där med galoppsprång. Min häst: är 152cm alltså liten häst och ganska normal galopp. Jag undrar: 1...
Svar
19
· Visningar
1 462
Senast: Deimion
·
T
Ridning Min ridning har blivit så förvirrande.. När man var liten och gick på ridskolan fick man ju typ lära sig: stopp dra i tyglar och luta...
Svar
15
· Visningar
1 701
Senast: Ganesco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt