Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Hästhantering Jag tänkte börja lite med Parelli-horsemanship och vet inte riktigt vart jag ska börja och eftersom jag vet att det finns många duktiga...
Svar
10
· Visningar
1 858
Senast: fjordtokan
·
Ridning en liten fråga:) har travare svårare att söka sig i en behaglig form än vanliga ridhästar?dum fråga kanske..:confused::confused:
2
Svar
39
· Visningar
2 430
Senast: AnneSofie
·
H
Ridning Jag sköter om en shettis som är typ 14år gammal, pigg o glad :) Hon är världens underbaraste, men hon har sina problem. När man rider...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 917
Träning En liten fundering som jag faktist inte har någon koll på alls :o Men "ridtravare", alltså fd travare som är ridhästar, hur brukar de ha...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 329
Senast: Celoty
·
A
Träning Hej! Jag har 3 hästar på gården och när det blir vår blir man ej glad. Hästskit överallt! så jag undrar, kan man lära sin häst skita på...
2
Svar
21
· Visningar
2 861
Senast: Wero83
·
B
Hästhantering Hej! Jag har börjat arbeta med markövningar dvs ledarskapsövningar med min häst som har tappat helt respekten för mig. Hur ofta bör...
Svar
8
· Visningar
1 304
Senast: Jooonii
·
N
  • Låst
Ridning Hej, Jag ska snart köpa en ny ponny, eller jag vet inte om jag kommer bli för lång och skulle vilja ha lite hjälp av er på buke. Jag är...
Svar
1
· Visningar
1 093
Senast: GotAsecret
·
M
Ridning behöver hjälp med övningar som gör min häst mentalt trött... gärna bomövningar m.m, allt som ni kan komma på! han är en häst som man...
Svar
1
· Visningar
871
Senast: A-K.Eng
·
H
Ridning Ursäkta mig, nu kommer jag bli helt dumförklarad troligtvis. :o Men alla skriver "gå i form" Vad menas med det egentligen? Inte helt...
Svar
11
· Visningar
1 094
Senast: HallonDoft
·
M
Ridning Hur är det egentligen, kan man trava på asfalt? Hör olika versioner hela tiden... Och är det någon skillad när hästen har broddar?
2
Svar
38
· Visningar
4 196
Senast: Havregryn
·
Hästhantering Hur är era hästar i hagen gentemot de andra som de går med? Jag blir så ledsen av att min går själv för att han anses bråkig gentemot de...
2
Svar
22
· Visningar
3 373
D
Ridning Köpte ett welsh-sto igår! :love: ( hon är nio år ) men det är inte därför jag skriver här såklart, utan jag har problem med ridningen...
Svar
9
· Visningar
1 949
Senast: Yrrol69
·
A
Ridning Red lite idag och avslutade med longering. Min häst kändes jättefin men en grej verkade skum och har sett det här tidigare.. När hon går...
Svar
15
· Visningar
2 241
Senast: Raderad medlem 68338
·
Träning Jag har ett litet problem, i vänster varv så känner jag direkt om våran häst har rätt galopp eller inte, men i höger varv så känner jag...
Svar
3
· Visningar
962
Träning Jag har en liten teori som jag skulle vilja utvärdera: Kan det vara så att ridskolehästar kan hindra en ryttare i sin utveckling...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 626
Senast: Tuvisen
·
K
Hästhantering Skulle vilja veta lite vad ni andra gör med era små åringar. Själv är jag ute och går med min i skogen ett par dar i veckan, lyfter alla...
Svar
1
· Visningar
832
Senast: Fina
·
E
Hästhantering Hej! Jag har haft min ardennerflicka i ett år nu (hon är fyra i år). Hennes hovar var väldigt eftersatta när hon kom och i starkt...
Svar
9
· Visningar
2 668
Senast: ebba85
·
Hästhantering Imorgon får jag äntligen hem en foderhäst. Blir spännande med ny häst :) Har varit utan häst ett tag nu, bara varit medryttare. Har...
Svar
6
· Visningar
1 089
Senast: tiiina
·
L
Hästhantering Nu är det 3dje sommaren som min häst går på betet som vi har. Varje sommar så betar han en stund, sen går han och vankar fram och...
2
Svar
27
· Visningar
2 472
Senast: lundborg
·
S
Ridning godagens! jag har en pigg hopphäst som är rätt känslig i munnen. Jag har ridit på ett rakt tränsbett nu ett tag men måste byta för...
Svar
5
· Visningar
986
Senast: Bylund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

• Survey
  • Ponny dödad av varg

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat