Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning Ska börja rida in en av Ölandshäst projekts hästarna (hästar imp. från estalnad - sammablodstyp.) Iallafall hon är inriden så långt att...
Svar
12
· Visningar
2 052
Senast: Runnbacken
·
I
Ridning Ja som rubriken lyder, så hade/har jag en jätte het ponny. Som alltid varit taggad, och varit svår att rida och få att arbeta korekt...
Svar
5
· Visningar
1 242
Senast: Isbiteen__
·
Hästhantering Har precis köpt en ny häst som jag har lite problem med att få in i flocken. Jag har sedan tidigare en vbl travare samt en shettis...
Svar
3
· Visningar
1 241
Senast: FreeLou
·
Hästhantering I söndags var det dags... Betessläpp för mina hästar, hingst och sto på var sida av staketet såklart, då vinter- och vårsäsongens...
Svar
3
· Visningar
987
Senast: Zanta
·
S
Hästhantering Hejsan! :D Jag behöver hjälp. Det är nämligen såhär att jag har blivit skötare för en islandshäst, på 14 år som bl.a inte tål gräs...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: Lilla_My
·
Ridning Kanske en filosofisk fråga? Men finns det tygeltag som inte går bakåt? Så fort man tar upp tygeln verkar ju kraften i bettet bakåt...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
9 984
Senast: Susan
·
T
Hästhantering Är det någon som vet vart man kan få tag i en repgrimma där de sitter fast ett kraftigt rep till ?? Är på jakt efter ett sådant ...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: fjordtokan
·
Träning Jag ska köpa en -07 och undar lite hur ni gör med upplägget inför 3års.. Har ni gjort upp någon plan och hur ser den ut isf?? Jag har...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: Eve
·
Hästhantering Mitt sto har aldrig tidigare gått ut på bete dygnet runt men ska i år få göra det. Ska jag tänka på något speciellt? Funkar det inte så...
Svar
3
· Visningar
959
Senast: yvobos
·
Träning Ni som lämnat iväg eran häst på inridning eller utbildning hur mkt har ni fått betala för det? Jag har fått förfrågan om att börja ta in...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: Lydia
·
L
Hästhantering min 3 aring gar att lasta ratt latt med hjalp av lite godis..men sa fort man borjar trixa med bakbomen sa slanger han sig baklanges ur...
Svar
19
· Visningar
1 504
Senast: mackelee
·
T
Ridning (Är det i fel tråd så får ni flytta på den :p) Har ni något tips på bra övningar jag kan göra med mitt sto då vi ska sätta igång och...
Svar
4
· Visningar
761
Senast: Deimion
·
R
Hästhantering Jag får inte min unghäst att gå fram när jag ska longera. Han är inte rädd för piskan och jag vill ju inte stå och slå på honom. När jag...
Svar
14
· Visningar
3 499
Senast: Freyja_bus
·
C
Hästhantering Jag har en D-ponny som är trygg och lugn oftast. Allting går bra förutom galoppen,hon kan värkligen inte hålla igång den. Ute går det...
Svar
2
· Visningar
867
Senast: Noxoy
·
T
Ridning min häst blir väldigt andfådd när vi rider. tex i traven hostar han och efter en galopp(några hundra meter bara) är han...
Svar
7
· Visningar
1 408
Senast: Deimion
·
  • Låst
Hästhantering hej nu behöver jag lite hjälp av er igen:) jag är ny på denhär frånten med NH och skulle vilja veta lite mer om vad det går ut på osv?:)
Svar
2
· Visningar
841
Senast: IngelaH
·
L
Hästhantering Hej, Jag ska iväg i veckan och kolla på ett stall att ha min foderponny i i höst. Han är 5 år och står för närvarande tillsammans...
Svar
8
· Visningar
1 056
Senast: lillbollen
·
Träning Plockat från tråden om favoritfilmer på Dressyrgnägg Flash frågar ang heike Kemmers ritt i küren Aaachen Nej det är inte det jag...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
19 867
Senast: flashlight
·
Ridning :cry: Har ett litet ponnysto här som jag bara inte vet hur vi ska göra med. Hon är ganska dominant och har ganska bestämda åsikter om...
Svar
13
· Visningar
1 582
Senast: Qvistis
·
Hästhantering Moderator får flytta tråden om den ligger fel;) Har lite funderingar inom mig. Idag när jag åkte hem från stallet såg jag häst med...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 110
Senast: Roucle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud