Bettstorlek

N

noblesse

Hej alla kloka! Hur mäter jag vilken storlek min minishettis ska ha?:confused:

Sv: Bettstorlek

fråga tandläkare eller använd en tumstock som du lägger i munnen som ett bett. Du får utgå från nosryggen/ käkens bredd och jämföra, kanske kan testa lite olika varianter?
Men en liten mini brukar inte ha mer än 8,5 ofta... Finns specialtillverkade bett i 6cm typ, en vän har ett sånt och det är inte bara lite gulligt;)

Sv: Bettstorlek

Det kan vara enklare att mäta med ett annat bett än att lägga in en tumstock, beroende på hur hästen accepterar tumstocken.

Lägg in ett bett och dra lätt i ena bettringen så att den andra ringen ligger tight an mot mungipan. Så mycket som bettet sticker ut, så mycket för långt är det.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon mer än jag som syr i läder? Jag gick en helgkurs där vi lärde oss sy en grimma och har blivit stammis hos sadelmakaren... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 484
Senast: Blyger
·
Utrustning Ni får gärna hjälpa mig med mina sadlar. Jag blir inte klokare av att googla runt. Jag har en Equipe Linnea med märkning ”+2 M från...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Våra hästar har ju ibland hjärnspöken, och vi hästmänniskor också :rofl: ●Vilka hjärnspöken har du själv i din... 2
Svar
22
· Visningar
1 826
Senast: Kajsalisa
·
Hästhantering Hej! Jag har inte någon direkt erfarenhet av hingstar och vet inte riktigt hur dom kan vara med andra. Just nu har vi en 24 årig B-ponny...
Svar
4
· Visningar
835
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka