Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Ridning Tänkte berätta litegrann om min ridolycka 2002. Det är tänkt som bla pepp till er som nyligen varit med om ridolyckor. Berätta gärna om...
2
Svar
26
· Visningar
4 826
Senast: Emmiz
·
Hästhantering lite tokig rubrik kanske men hästen jag håller på med gillar inte alls att då damm och hår i näsan... antar de är de som är problemet...
Svar
1
· Visningar
763
Senast: Snowball
·
K
Träning har börjat fundera på en sak. jag har en välutbildad ponny som tidigare tränades och tävlades till största delen. han har placerat...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: älgen
·
T
Träning I sommar ska jag kanske hyra häst , det är två hästar de ska stå där i fyra veckor, så hur mycket bete behöver dom? ( de ska stå på...
Svar
11
· Visningar
1 294
Senast: fjordtokan
·
Träning Jag har, som så många andra, hamnat i en negativ spiral som jag inte vet hur jag ska ta mig ur. Det handlar om att jag och min häst...
Svar
17
· Visningar
1 471
Senast: Skogstamefan
·
K
Hästhantering Jag har ridit i 13 år och älskar hästar och ridning. Jag arbetar nu som ungdomsledare på en ridskola och håller i ridläger, har...
Svar
9
· Visningar
2 670
Senast: Hejkungen
·
Träning Hej, hur sitter man lättast kvar på en häst som bockar o har sej i galoppen? han har ett skitstort steg och det är svårt att sitta...
2
Svar
20
· Visningar
2 751
Senast: jeeenie
·
Ridning Vi ska skriva "prov" på sista lektionen för denna terminen. Provet kommer att vara Ryttarmärke 4 men jag har inte fått några papper...
Svar
4
· Visningar
2 506
Senast: Andorra
·
S
Hästhantering Hur gör ni när hästarna går på sommarbete, alltså tar ni in dom på nätterna?
2
Svar
28
· Visningar
1 840
Senast: Diba
·
M
Hästhantering Jag är skötare på två olika hästar.. Och en av hästarna är en D-ponny och ska ridas in. Ägaren vill har jag ska göra en massa olika...
Svar
1
· Visningar
763
Senast: fjordtokan
·
E
Ridning Jag ska bli medryttare på 3 nordsvenskar, det är väl 2 av dom som jag ska sätta igång, men först och främst så är det en kallblods...
Svar
16
· Visningar
1 113
Senast: Roucle
·
A
Träning hejsan. jag red en häst idag. den är 16 år och är jätte fin,kan galopp och allt som den ska. men hästen ville inte gå i spår eller...
Svar
6
· Visningar
835
Senast: annapanna91
·
T
Ridning Min valack har börjat lagt sig till med en liten olat, som är otroligt frustrerande. Han får för sig när vi är ute att ta egna...
Svar
9
· Visningar
982
Senast: Morcraban
·
Träning I vilken av dessa två former jobbar hästen bäst? Svårt att se på ögonblicksbilder, men försök.. ;) För- o nackdelar med de olika...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 427
Senast: Deimion
·
Ridning Nu är det fruktansvärt länge sen jag skrivit här känner jag, och jag har i ärlighetens namn ingen aning om jag lägger den här tråden på...
2
Svar
20
· Visningar
2 549
Senast: banjo
·
L
Träning Jag har 2 hästar hemma som båda på sistonde blivit svåra att lasta.:confused: Har provat att bara provlasta några gånger i veckan, för...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 671
Senast: Aylen
·
Träning Jag undrar lite hur många av er som lastar och åker själv med transport när ni ska åka och träna? Jag har precis köpt ett sto som är...
2
Svar
28
· Visningar
2 796
Hästhantering Nu tänker ni säkert, går den inte att duscha, vill den inte gå i vattenpölar? Jag ska ta det från början.. Köpte henne i januari, frid...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 708
Senast: Tussilago
·
K
Hästhantering Ska flytta min åring om några veckor till en annan hage. Jag har hanterat henne mycket, dock inte lastat henne. Vad blir bäst för henne...
Svar
13
· Visningar
1 826
L
Hästhantering Har tittat lite på hästar och en som verkar fin är 4 år och blev kastrerad för endast 4 månader sen. Hur mycket av hingst beteendet...
Svar
16
· Visningar
2 779
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama