Sv: Ridtravare
Hmm jag känner redan nu att jag tappat tråden, men men...
Min foderhäst är ett sto f 2001, ca 165 cm hög och e Turbo Thrust (US)-Predominant (US) (om det var intressant).
Jag var tvungen att ut och ta reda på först och främst detta med galoppen efter att jag läst denna tråden första gången.
Har haft henne sen början av Juli -08. Hon tar galoppen klockrent för skänkel sedan jul ungefär. Från stillastående, skritt och trav, och den är tretaktig.
Ibland undrar jag vem som egentligen lärt henne den, för jag vill inte direkt påstå att jag hårdtränat nån galopp på henne. Hon tog inte galopp när hon flyttade hit.
Denna häst har en gammal skada i kotan som bara blivit bättre och bättre och vet har sagt att hon håller gott och väl för ridning, dock ej för travträning/tävling. Hon har gjort 30 starter, sprungit in 27 350 kr.
Har tydligen stått i lite mer än 2 år sammanlagt i sitt 8-åriga liv, pga skador.
Det här med hoppning vet jag inte då vi inte hoppat mer än nån stackars liten pinne i skogen som råkat komma ivägen för hennes framfart. Har helt enkelt inte velat prova pga kotan. Vet ju som sagt inte heller vad veterinären egentligen menar med att hon håller för ridning, hon håller ju för det jag gör nu, men jag vet inte om det där med hoppning kommer vara speciellt aktuellt för henne, någonsin faktiskt.
Nu vet jag inte ens om det fanns ngt intressant att utläsa här, kändes mest som en massa dravel med må så vara i så fall